مشکل اساسی امروز، نوع اجرا کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: مشکل اساسی امروز نوع اجرا کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و مهمترین دغدغه بحث ما نباید پیرامون اصل موضوع امر به معروف باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران،حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه و رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک در جلسه ستاد امر معروف استان تهران که ظهر امروز در شهرستان پاکدشت برگزار شد با اشاره به حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه اظهارداشت: «همه خوبی ها و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثل آب دهان است در مقابل اقیانوس » ؛ لذا می بایست به فریضه امر به معروف در مرحله عمل توجه ویژه ای شود.

وی افزود: مهمترین دغدغه بحث ما نباید پیرامون اصل موضوع امر به معروف  باشد بلکه مشکل اساسی امروز ما به نوع اجرایی این فریضه است.

امام جمعه قرچک گفت: این فریضه نصح صریح خداوند رحمان است، دغدغه ما باید در نوع اجرایی شدن این مسئله باشد، چقدر ضمانت اجرایی دارد و چقدر این ستاد قدرت دارد.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه بیان داشت: دایره امر به معروف و نهی از منکر چقدر است؟ آیا فقط بی حجابی است یا منکرات رایج در دستگاه ها است؟ مثل تبعیض و رشوه گیری؟ اخلاق تند با مردم، بی تفاوتی بعضی مسئولین، بی عدالتی و بی بند و باری در مهمترین بخش های امنیتی کشور دست خوش امر به معروف و نهی از منکر نیست؟

وی تصریح کرد: غدیر برای اجرا عدالت باعدالت بود و عاشورا برای مبارزه با بی عدالتی که هر دو اینها بر میگردد به مدیریت سالم و ناسالم بزگترین هدف امام حسین (ع) اجرای بزرگترین معروف و منکر بود، بزرگترین معروف مدیریت سالم است و بزرگترین منکر مدیریت ناسالم است.

رییس ستاد امر به معروف شهرستان قرچک گفت: ائمه جمعه بیش از هرکسی پا کار بودند ولی توقع میرود یک اهرم فشاری برای حضور جدی و عملی مسئولین کلان اجرایی هم باشد تا آنان هم کمی برای موضوع مهم امر به معروف فعال باشند.

کد خبر 1737472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha