استرس؛ رخداد طبیعی زندگی بشر

سمیعی گفت: یکی از رخدادهای طبیعی زندگی انسان‌ها که به صورت گذرا و کوتاه مدت اتفاق می‌افتد استرس است که عوامل متعددی سبب ایجاد آن می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان مازندران، الهام سمیعی- مشاور خانواده، در کارگاه تخصصی مهارت‌های اجتماعی با محوریت مدیریت استرس که در جمع طلاب مدرسه علمیه‌ی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شیرود برگزار شد، اظهارکرد: استرس یکی از پدیده‌های طبیعی زندگی انسان‌ها است که به واسطه‌ی واکنش‌های روحی و جسمی، در مواجهه با موقعیت‌ها به وجود می‌آید؛ معمولا استرس در جواب یک رخداد و واقعه بیرونی بصورت گذرا و کوتاه مدت اتفاق می‌افتد.
وی افزود: عوامل متعددی باعث ایجاد استرس در فرد می‌شود از جمله می‌توان به عوامل جسمی، ذهنی، هیجانی، رفتاری، اجتماعی، محیطی و معنوی اشاره نمود؛ مقابله با استرس شیوه‌های گوناگونی دارد که با توجه به شرایط و موقعیت‌های فردی و اجتماعی مختلف، متغیر است.
کارشناس خانواده تصریح کرد: روانشناسان برای کنترل و مدیریت استرس راهکارهای گوناگونی از قبیل مدیریت استرس ذهنی و باورها مانند ارزیابی مناسب از موقعیت‌ها، ارزیابی مثبت از استرس، اصلاح باورهای غلط، تقویت قوای ذهنی با مطالعه و یادگیری، مدیریت جسمانی شامل ورزش منظم، تغذیه مناسب، استراحت مناسب، آرام سازی، رعایت بهداشت فردی و درمان به موقع بیماری‌های جسمی و مدیریت رفتاری شامل مدیریت زمان، برنامه ریزی، مدیریت مالی، قانون گرایی، جرات در رفتار را ارائه می‌دهند.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به آرامش معنوی و دفع استرس، خوش بینی و امیدواری به آینده، تغافل و بردباری، تقویت ایمان و توکل بر خدا، امتحان دانستن مشکلات، موقت دانستن مشکلات دنیا، عفو و گذشت، گریه و تخلیه هیجانی و پاداش اخروی برای تحمل مشکلات از جمله راهکارها است.

کد خبر 1737501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha