دومین بانک غذایی اسلامی در «تولدو» اسپانیا افتتاح شد

دومین بانک غذایی اسلامی برای رفع ناامنی غذایی در جوامع «ویلر هومز» و «اسپایکرتراس» در شرق «تولدو» اسپانیا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، دومین بانک غذایی اسلامی برای رفع ناامنی غذایی در جوامع «ویلر هومز» و «اسپایکرتراس» در شرق «تولدو» اسپانیا افتتاح شد.

ایده تاسیس بانک مواد غذایی جدید توسط دکتر «رازی رفیق» که به مدت 40 سال یک مطب پزشکی در آن نزدیکی داشت، افتتاح شد.

او عواقب به وجود آمده در بسیاری از موارد ناامنی غذایی را از نزدیک مشاهده کرده و به همین دلیل تصمیم به این کار گرفت.

دکتر رفیق گفت: من هر روز بیمارانی را که دچار سوء تغذیه بودند ویزیت می‌کردم و تا آنجا که در توانم بود، نیازهای پزشکی آنها را برطرف می‌کردم.

وی افزود: این بیماران تحت مراقبت های بهداشتی من بودند، اما من می خواستم کارهای بیشتری برای آنها انجام دهم.

رفیق همچنین گفت: من بسیار هیجان‌زده هستم و احساس خوشبختی می‌کنم که نیازهای غذایی افراد جامعه را با ارائه اقلام غذایی که در بسیاری از انبارهای مواد غذایی موجود است و حتی اقلامی که در دسترس نیستند، مانند میوه‌های سبزیجات، گوشت، لبنیات و غیره برطرف می‌کنیم.

انتظار می رود که بانک غذایی اسلامی جدید روزانه به حدود 250 نفر که بیش از 40 درصد از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند، خدمات ارائه کند.

دکتر «رازی رفیق» گفت که اسلام مفاهیم خدمت به جامعه را در مبانی اخلاقی خود گنجانده است و احسان به مردم و انفاق به افراد بی بضاعت از مهم‌ترین فضایل اخلاقی در قرآن است.

وی تصریح کرد که بانک غذایی اسلامی نیز درست در راستای محقق کردن همین هدف تاسیس شده است و امید می‌رود که این نهاد بتواند مشکل بسیاری از افراد بی‌بضاعت در جامعه را برطرف کند.

کد خبر 1737513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha