تخریب مستمر اماکن فرهنگی برای محو موجودیت فلسطین انجام می‌شود

شورای روابط آمریکایی-اسلامی نسبت به تخریب مستمر اماکن فرهنگی در غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی برای محو کامل موجودیت فلسطین، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « cair»، شورای روابط آمریکایی-اسلامی ، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان در آمریکا، پس از حمله اسرائیل به بیمارستان دیگری در غزه، آن را برگ دیگری از جنایت در غزه توصیف کرد و گفت که دولت بایدن در پاکسازی قومی و نسل کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی دست دارد.

در بیانیه شورای روابط آمریکایی-اسلامی آمده است که حمله هوایی اسرائیل به  بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه، جایی که فلسطینی‌ها می‌گویند قتل عام جدیدی در آن رخ داده، یک جنایت جنگی محکوم می‌شود.

«مارتین گریفیتس»، مقام ارشد امداد اضطراری سازمان ملل، گفت: بی‌اعتنایی آشکار اسرائیل به نقض حقوق بشر باید مورد بررسی قرار بگیرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم نوشت که پس از دستور نیروهای اسرائیلی برای تخلیه ساختمان بیمارستان ، نوزادان نارس در بیمارستان غزه جان خود را از دست دادند.

در بیانیه شورای روابط اسلامی-آمریکایی همچنین قتل عام حداقل ۵۰ غیرنظامی در حملات هوایی به دو مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که پناهندگان فلسطینی آواره در غزه را پناه داده بودند، محکوم شد.

رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر نزدیک به ۱۶ هزار  فلسطینی را که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند در غزه کشته است. تعداد بیشتری نیز توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان غیرقانونی در کرانه باختری کشته شده اند.

شورای روابط آمریکایی –اسلامی در بیانیه خود آورده است: ما همچنان شاهد جنایات جنگی اسرائیل علیه بیمارستان‌ها، مدارس، مناطق مسکونی، تأسیسات سازمان ملل، بازارها، مساجد، کلیساها، مؤسسات عمومی و پناهندگان فراری هستیم؛ با این حال دولت آمریکا در محافظت از غیرنظامیان یا حتی درخواست از اسرائیل برای توقف اقدام نمی‌کند.

«نهاد عوض»، مدیر اجرایی ملی شورای روابط اسلامی-آمریکایی در این باره گفت: مردم آمریکا و مردم سراسر جهان، مشارکت فعال دولت بایدن در پاکسازی قومی و نسل کشی مردم فلسطین توسط دولت آپارتاید اسرائیل را از یاد نخواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: رهبران افراطی رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که هیچ غیرنظامی بی گناهی در غزه وجود ندارد، قطع آب، برق و سایر نیازهای اولیه را توجیه می کنند زیرا فلسطینی ها را حیوانات انسان‌نما می‌دانند.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی گفت که گزارش جدید «میراث برای صلح» که جزئیات تخریب مستمر اماکن فرهنگی فلسطین توسط اسرائیل را نشان می‌دهد، تمایل این رژیم به «از بین بردن کامل موجودیت فلسطین» را نشان می‌دهد.

این شورا همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا رهبران غربی پس از قتل عام بیش از ۷۰۰ زن، کودک و مرد توسط اسرائیل تنها در ۲۴ ساعت گذشته، فلسطینیان را انسانمی دانند یا خیر.

کد خبر 1737521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha