دانشگاه ساکت و بی تفاوت نسبت به مسائل جامعه نمی تواند در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند

فرماندار شهرستان بویراحمد به ضرورت پویایی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه ساکت و بی تفاوت نسبت به مسائل جامعه نمی تواند در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شهرام مهدوی مطلق» امروز در نشست مسئولین کانون های فرهنگی، دانشجویی و تعدادی از شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز دانشجو، تبیین روز دانشجو و دلایل نام گذاری و حادثه روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را از ضروریات این ایام دانست و اظهار کرد: ۱۶ آذر معلول سیاست های پهلوی و ترکیدن بغض فرو خفته خفقان آن روز ها بود .

شهرام مهدوی مطلق گفت: دانشجویان باید داستان حادثه روز دانشجو و اتفاقات سال ۱۳۳۲ به ویژه بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ را مورد مطالعه قرار دهند تا تحلیل دقیقی از روز دانشجو داشته باشند .

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر عزیز انقلاب، ماموریت اصلی دانشگاه تولید دانش بوده و در عین حال رهبر انقلاب بر کارکردهای دیگر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه نیز بسیار تاکید دارند .

مهدوی مطلق خطاب به دانشجویان، تاکید کرد: حواستان باشد که اگر دانشگاه صرفا تکنیکی شد و توجه و دغدغه ای نسبت به کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه نداشت، حتما نظام و کشور متضرر خواهند .

فرماندار شهرستان بویراحمد به لزوم پویایی در دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه ساکت و بی تفاوت نسبت به مسائل جامعه نمی تواند در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند، چرا که جوهره انقلاب اسلامی حرکت به سمت پیشرفت و حساس به محیط پیرامون بوده و بدون توجه به محیط پیرامون امکان پیشرفت وجود ندارد .

وی با تحلیلی از تصور جنبش و جریانات دانشجویی در تاریخ معاصر ایران، گفت: مطالعه تاریخ جنبش دانشجویی و عملکرد دانشجویان در تاریخ ایران نشان می دهد که دانشجو همیشه و همواره، استکبار ستیز، آرمان گرای دینی و استقلال خواه بوده و سه شهید روز دانشجو هم دقیقا در مقابله و مقاومت در برابر نماد استکبار، یعنی آمریکا به شهادت رسیدند .

مهدوی مطلق به مراحل چندگانه جنبش دانشجویی در ایران اشاره کرد و افزود: در حرکت های دانشجویی مشخصا بعد از ۱۶ آذر ۳۲ ، گرایش های ملی و مذهبی شدت گرفت و در دهه ۴۰ این حرکت ها با نهضت روحانیت مبارز و به ویژه با موضع گیری ها و نظریات حضرت امام(ره همراه و همگام شدند.

فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: تا جایی که شاهکار جریان دانشجویی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران بود و بعد از آن هم دانشجویان در تشکیل هسته های اولیه انقلاب و نهادهای آن و همچنین دفاع مقدس، نقش آفرینی موثری داشتند.

وی گفت: اکنون هم بخش قابل توجهی از تولید بازدارندگی کشور در عرصه های مختلف را مدیون دانشجو و دانشگاه هستیم .

گفتنی است، در این نشست فرماندار بویراحمد به مدت یک ساعت و نیم پاسخگوی سئوالات دانشجویان بود.

کد خبر 1737546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha