منکران زندگی پس از مرگ دلیلی برای اثبات سخن خود ندارند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: حقیقت مرگ برای همه پذیرفته شده است اما برخی به زندگی پس از مرگ شک دارند. منکران زندگی پس از مرگ هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای اثبات سخن خود ندارند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه در حسینه آیت الله بروجردی تهران گفت:‌ اصل مرگ حقیقتی است که تمام درهای شک و تردید به روی آن بسته بود و حتی بدترین انسان‌ها، ظالم‌ترین، کافرترین، مشرک‌ترین و منافق‌ترین آنها در آن شکی ندارند و همه می دانند که مرگ در پیش دارند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با بیان اینکه آنچه در بین امت‌ها و مردم با ائمه(ع) و اولیاء خدا بحث بوده مسئله پس از مرگ است، عنوان کرد: افراد تاریک دل و تاریک فکر اعتقاد داشتند پس از مرگ خبری نیست اما همین منکران هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای اثبات سخن خود ندارند. برخی از منکران معاند نبودند اما با دیدن قبرهای خراب در شهر و دیار خود و بدنی که ۱۰۰ سال خاک شده است نمی توانستند باور کنند قدرتی آنها را زنده خواهد کرد و آن را به صورت اول باز خواهد گرداند اما مقداری استدلال به آفرینش اولیه آنها به معاد ایمان می‌اورند.
وی افزود: برخی اهل دل و روشن ضمیر برای پذیرش حقایق توحید، نبوت و قیامت اصلاً درخواست دلیل نداشتند و با دلایل منطقی به سخنان پیامبر ایمان می آوردند. آنها به انبیاء و ائمه طاهرین نگفتند که به چه دلیل این خاک پس از مرگ دوباره زنده خواهد شد چراکه دل های زنده‌ای داشتند و به خدا اعتماد می کردند. وقتی آنها می شنیدند که جهان کلیددار و کارگردان دارد عدالت نیست که پس از مرگ خبری نباشد می پذیرفتند چراکه در دنیا هزاران نفر خدا را عاشقانه عبادت کرده و به بندگان الهی خدمت می کردند رنج‌ها در راه دین و انسانیت می کشیدند عدالت نبود که پس از مرگ پاداشی دریافت نکنند و در مقابل ستمکاران جریمه نداشته باشند. چنین افرادی حق را از سخن انبیا باور می‌کردند و برای آن درخواست معجزه نداشتند.
این استاد حوزه علمیه با بیان مثالی از حضرت سلمان فارسی به عنوانی یکی از افراد پاک ضمیر ابراز کرد: حضرت سلمان در ابتدا از خاندان زرتشتی بود که آتش می‌پرستیدند اما به دوستان، پدر و مادر خود می‌گفت همه این مسائلی که شما در خصوص دین می‌گویید مرا قانع نکرده و خلاء باطن مرا پر نمی‌کند. پدر او به همین دلیل او را زندانی کرده و بسیار شکنجه داد اما حضرت سلمان نمی‌پذیرفت که زرتشتی بشود. حضرت سلمان اهل تحقیق بود و می‌خواست خود را به یک نقطه آرامش برساند. ایشان می‌گوید در آتشکده کنار موبدان و کتاب‌های زرتشتی نمی‌توانم آرامش به دست بیاورم. پس از آن فرار کرده و خود را به شهر بصره رساند زیرا شنیده بود عالمی عابد و زاهد در این شهر زندگی می‌کند که خبردار است، به صومعه آن راهب رفته خود را معرفی کرد و گفت اگر عالم هدایتگری هستی مرا به سوی حقیقت هدایت کن. این کشیش گفت آن کسی که دنبال آن می‌گردی در حال حاضر نزد من نیست؛ اما در کتاب‌های آسمانی گذشته و کتاب انجیل و تورات خوانده‌ام که مردی در منطقه جزیرة العرب به رسالت مبعوث می‌شود که خود، کتاب و حرف‌های او همه حق است. من به خاطر دوری راه سن بالا و نبودن امکانات نمی‌توانم به آن منطقه بروم که ببینم او آمده است یا نه؛ تو اگر دنبال آن نقطه آرامش ابدی می‌گردی به این منطقه سفر کن، حضرت سلمان سفر خود به سوی مدینه را آغاز کرد.
حجت الاسلام و المسلمین انصاریان ادامه داد: دین حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) تحریف شده است، بنابراین سلمان نتوانست آنها را هم بپذیرد. حضرت سلمان سفر کرده و خود را به جزیرة العرب رساند. در مسجد مدینه رسول خدا را دید مطالب را از حضرت رسول دریافت کرد بدون اینکه درخواست معجزه کند. سلمان در ایمان به رسول خدا(ص) و دین اسلام به چنان مقامی دست یافت که انصار و مهاجران درباره اینکه سلمان به کدام یک از آنها نزدیک است نزدیک بود به جان یکدیگر بیفتند. انصار و مهاجر هر کدام به تنهایی می‌گفتند سلمان برای ما است. 
وی با بیان اینکه برخی درباره آخرت به چنان یقینی می رسند که گویا آخرت را مشاهده می‌کنند. ابراز کرد: در زمان ما هم چشمان برخی افراد باز شده و آخرت را مشاهده می‌کردند آنها از اولیا خدا بودند. قرآن می‌فرماید برخی برای ما مثل می‌زنند اما خلقت اولیه خود را فراموش می‌کنند که آنها را از خاک افریدیم، آنها می‌گویند این استخوانی که مثل خاکستر شده را چه کسی زندگی می‌کند، بگو همان کسی که برای نخستین بار شما را از خاک خلق کرد و خداوند به هر نوع آفرینشی دانا است. همه می‌دانند که مرگ در پیش دارند اما در خصوص زندگی پس از مرگ برخی دچار شک هستند.

این استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه امروز غیر از برخی یهودی ها برخی از مسیحی‌ها صهیونیست شدند که بسیار خطرناک هستند. گفت: نمونه آن پاپ رهبر ۲ میلیارد مسیحی در جهان است که ۴ یا ۵ سال پیش به اسرائیل آمده و به خاخام بزرگ اسرائیل تعظیم می کند. خاخامی گرگ صفت و بی رحم که می‌گوید واجب است یک نفر فلسطینی در فلسطین باقی نگذارید. پیامبر خدا ۱۵۰۰ سال پیش ما را از چنین یهودی و مسیحی هایی پرهیز دادند و فرمودند آنها را از منطقه خود بیرون کنید.

کد خبر 1737674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha