مقاومت و مکتب شهید سلیمانی در اولویت برنامه‌های هفته زن قرار می‌گیرد

خزعلی با اشاره به تقارن امسال ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و روز شهادت حاج قاسم گفت: بر همین اساس در همه برنامه ها مسئله مقاومت و شهید سلیمانی و راه و مکتب سلیمانی در اولویت همه برنامه‌های ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، انسیه خزعلی، پنجشنبه(۱۶ آذر) در حاشیه رونمایی از پوستر دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار از جوار مزار سردار دلها؛ با ابراز خرسندی از آغاز این کنگره از این مکان مقدس؛ با اشاره به تقارن امسال ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و روز شهادت حاج قاسم؛ شهید سلیمانی را ادامه دهنده الگوی بزرگ فاطمی با نگاهی که در عرصه های مختلف به خصوص نگاه نسبت به زنان داشتند عنوان کرد.

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهوری تاکید کرد: در تلفیق این دو موضوع لازم است مقاومت و حماسه زنان در عرصه های مختلف به ویژه امروز پایداری زنان غزه را پاس بداریم.

وی ادامه داد: دختران حاج قاسم پیرو مکتب او هستند؛ مکتبی عزتمند که برای خودکفایی و سربلندی ایران عزیز و مبارزه با ظلم در سراسر جهان هیچ ابایی از هر گونه رنج و فشار و سختی ندارد و با محکم ایستاده و با افتخار این مکتب را پیروی می‌کنند.

خزعلی خاطرنشان کرد: بر همین اساس در همه برنامه ها مسئله مقاومت و شهید سلیمانی و راه و مکتب سلیمانی در اولویت همه برنامه‌های ما و خانواده شهدا و ایثارگران در راس همه گروه‌های ما هستند و برنامه های ما باید برشی از مکتب شهید سلیمانی داشته و در راس کارهای ما این مکتب است که برای ما عزت و افتخار آفرید.

وی در بخش دیگری از سخنانش دخالت دادن زنان در سیاست‌گذاری‌های کلان و تصمیم گیری‌ها را دغدغه رهبری و تاکید ریاست جمهوری دانست و با اشاره به اینکه برخی از وزارتخانه‌ها از جمله نیرو به این‌ مسئله خوب عمل کردند و مدیران زن چند برابر شدند؛ گفت: اما برخی جاها سلیقه مدیر بیشتر حاکم می شود و قانونی برای عدم استفاده از زنان وجود ندارد.

خزعلی تاکید کرد: مسئولین کرمان هم باید این مسئله را با توجه به‌ وجود زنان نخبه و توانمند این استان جدی‌تر بگیرند و ما قصد داریم شناسایی کاملی از زنان و نیازهای آنان را پوشش‌دهی و نخبگان را به نیازهای جامعه متصل کنیم و خلأهای جامعه را توسط افراد توانمند و تاثیرگذار پوشش دهیم.

وی اظهار کرد: باید با ایجاد شبکه ای از زنان گفتمان الگوی سوم توسط آنها رواج یابد و این امر در همه روستاها و شهرهای کوچک جریان خواهد یافت و محدود به شهرهای بزرگ نخواهد شد و امسال این برنامه به صورت وسیع‌تر در دهیاری‌ها، کانون‌های مساجد و محلات و سراهای محله جاری خواهد بود.

کد خبر 1737675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha