ضرورت پرداختن به حماسه «پد خندق» و قیام خونین 19 آبان شهرستان گچساران در سطح ملی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد قیام خونین ۱۹ آبان ۱۳۵۷ گچساران و حماسه پد خندق را یادآور شد و گفت: متاسفانه در سطح ملی کمتر به این دو موضوع مهم پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» در نشست مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: قیام خونین نوزدهم آبان سال ۱۳۵۷ گچساران برگ زرینی در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است که در این واقعه ۶ نفر از جوانان استان به دست عوامل رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است این روز تاریخی که سند معتبر همراهی مردم بصیر گچساران با انقلاب اسلامی و ایستادگی آنان در مقابل جنایت‌های رژیم ستمشاهی است، زنده نگه داشته شود.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در اعزام نیرو به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به نسبت جمعیت رتبه نخست را در کشور داشت که حماسه پد خندق نقطه اوج ایثار رزمندگان غیور استان در دفاع مقدس بود، ولی متاسفانه در سطح ملی کمتر به این دو موضوع مهم پرداخته شده است.

حجت الاسللام خاضع یادآور شد: باید از ظرفیت حوزه هنری کشور برای ساخت فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی از این دو واقعه مهم و نشان دادن نقش پررنگ مردم انقلابی و شهیدپرور استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس و مبارزه علیه رژیم پهلوی استفاده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به لزوم حمایت از مبلغین و تقویت کمی و کیفی طرح استقرار و ضرورت برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت تابستانی برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات، باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه از ظرفیت بالای شبکه تبلیغ کشور برای حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات پیش رو استفاده شود.

کد خبر 1737717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha