افزایش حوادث ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا

شورای روابط آمریکایی – اسلامی از افزایش حوادث ناشی از نفرت علیه مسلمانان در طول دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شورای روابط آمریکایی-اسلامی(CAIR) با انتشار داده‌ها و اطلاعات جدید درباره حقوق مدنی، اعلام کرد: این شورا در طول ۵۷ روز گذشته در بحبوبه ایجاد موجی از نفرت علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها، دو هزار و ۱۷۱ شکایت دریافت کرده است.

در این بیانیه آمده است: دریافت این شکایت‌ها نشانه افزایش ۱۷۲ درصدی نفرت علیه مسلمانان در مقایسه با دو ماه مشابه در سال گذشته است.

«کوری سایلور» مدیر تحقیقات شورای روابط اسلامی- آمریکایی گفت: تعجب آوراست که شاهد این میزان افزایش حوادث ناشی از نفرت علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها را در کمتر از دو ماه  باشیم.

سایلور ادامه داد: شمار زیادی از افراد و نهادها در دو ماه گذشته از اسلام هراسی به عنوان سلاحی برای توجیه خشونت مستمر علیه فلسطینی‌ها در غزه و ساکت کردن حامیان حقوق بشر در آمریکا استفاده کردند.

نهاد عوض، مدیراجرایی ملی شورای روابط آمریکایی- اسلامی گفت: از برلینگتون تا شیکاگو و واشنگتن و مکان‌های دیگر، آمریکایی‌ها از پیامدهای این موج عدم تحمل رنج می برند.

عوض ادامه داد: تازمانی که خشونت در غزه متوقف نشود، ما می ترسیم که هم اسلام هراسی و هم نژادپرستی علیه فلسطین از کنترل خارج شود.

براساس داده‌ها، نقض حقوق افراد در آزادی بیان ۳۳.۹۴ درصد گزارش شده است که نسبت به چهار هفته دوم حملات به غزه ۶۳ درصد نسبت به چهار هفته اول افزایش داشته است.

کد خبر 1737833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha