محور همه کارها در این کانون مسجدی، پرورش زن تراز است

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی الگوی سوم زن محور اصلی فعالیت کانون فرهنگی هنری «حضرت علی‌اصغر(ع)» است، هدفی که همه فعالیت‌های کانون حتی کارآفرینی بر اساس آن تعریف و انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حضور خواهران در مساجد، نمونه ای متعالی و اثرگذار حضور فعال آنان در جامعه است. امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و توجهات مقام معظم رهبری، درهای مساجد به روی همگان گشوده است و به مناسبت های گوناگون بانوان نیز می توانند از برنامه های مسجد بهره مند شوند و در آنها مشارکت داشته باشند.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع زن و خانواده و به منظور ایجاد بستر پرورش زن تراز اسلام و انقلاب که نوعی ایجاد فرصت برای تمدن سازی است، اقدام به تاسیس کانون های تخصصی خواهران کرده است؛ اتفاقی که در استان های مختلف با استقبال بالا مواجه شده و فصل جدیدی از حضور زنان در مسجد را نوید می دهد. ایجاد کانون های تخصصی خواهر گامی در جهت معرفی الگوی سوم زن و گامی درجهت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است. یکی از کانون های فعال در عرصه زنان کانون فرهنگی هنری «حضرت علی اصغر(ع)» است که با تدارک برنامه ها و طرح هایی با محوریت بانوان تلاش دارد، زن را پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی معرفی نماید.

«عصمت سپهری‌مقدم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری «حضرت علی اصغر(ع)» در جوار مسجد و مهدیه حضرت ولیعصر(عج) (شهرستان شاهرود، استان سمنان) برای ترویج و فرهنگسازی الگوی سوم زن، اظهار کرد: در همین راستا اقدام به اجرای جلسات طرح «چهره به چهره» با هدف جذب نوجوانان به مسجد، شناسایی خلأ‌های فرهنگی و دینی در سطح خانواده‌ها، نهادینه کردن رفتارهای اخلاقی و دینی و نیز ارائه مباحث هنری با هدف انتقال مفاهیم دینی نمودیم و در قالب این طرح زمینه ارتباط بیشتر اعضای کانون و بحث و تبادل نظر آنها با یکدیگر فراهم می شود.

محور همه کارها در این کانون مسجدی، پرورش زن تراز است

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اصغر(ع) مسجد و مهدیه حضرت ولیعصر(عج) ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با محوریت حجاب اسلامی را یکی  دیگر از رویکردهای کانون در معرفی الگوی سوم زن برشمرد و بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب این کانون اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب«دختران به عفاف روی می آورند»، کرده است و نیز اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان در مورد حجاب هم به همت فعالان کانون انجام می شود.

سپهری مقدم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در حوزه عفاف و حجاب، دوخت چادر برای نوجوانان و جوانان مسجدی و برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان و نوجوانان با موضوع «چادر، حجاب برتر» و اهدای چادر مشکی رایگان به آنها است.

محور همه کارها در این کانون مسجدی، پرورش زن تراز است

وی برگزاری جلسات گفت و گو با موضوعات روز جامعه همانند جوانی جمعیت، فرزندپروری، مهارت های ارتباط گیری با فرزندان، تربیت سازنده را از دیگر برنامه های این کانون برشمرد.

محور همه کارها در این کانون مسجدی، پرورش زن تراز است

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اصغر(ع) در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش کارآفرینی در این کانون فعال مسجدی، گفت: شناخت انواع کسب و کار، حوزه های پُردرآمد، شناخت رقبا، مشتریان و بازار، راهکارهای فروش بهتر، تعیین اهداف مالی و کسب و کار مجازی از مهمترین سرفصل های این کارگاه بوده است.

محور همه کارها در این کانون مسجدی، پرورش زن تراز است

وی تأکید کرد: برگزاری کلاس های مختلف خیاطی و بسته بندی، قالی بافی و صنایع دستی از دیگر برنامه های کانون با هدف کسب مهارت اعضای کانون در زمینه کارآفرینی در فضای مسجد همراه با معنویت بوده است. از طرفی کانون با راه اندازی کارگاه تولید محصولات خانگی در جوار مسجد برای تعدادی از بانوان که در باغ ها و زمین های اطراف شهر مشغول کار و در طول روز از فرزندانشان دور بودند، فرصت اشتغال فراهم کرده است مسئله ای که از دغدغه های جمعیت و فرزندپروری هم کم می کند، از طرفی با فراهم کردن محیط بازی برای کودکان در مسجد، این فرصت را برای آنها مهیا نمود که از مادرانشان دور نباشند.

سپهری در ادامه برگزاری حلقه کودکان و نوجوانان با موضوع خصوصیات اخلاقی شهید ابراهیم هادی و داشتن اخلاق نیک، برگزاری حلقه کودکان با موضوع احکام وضو و تیمم، برپایی کارگاه ولایت پدر و مادر و نیز ولایت پذیری در جامعه در روز عیدغدیرخم، برپایی حلقه های صالحین، برگزاری حلقه های شبی با قرآن با عنوان «چراغ هدایت» و زندگی نامه امام حسین(ع) را بخش دیگری از فعالیت های این کانون تخصصی ویژه خواهران معرفی کرد.

محور همه کارها در این کانون مسجدی، پرورش زن تراز است

کد خبر 1737861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha