نمایندگان مسلمان بریتانیا خواستار تعیین مشاور ویژه اسلام هراسی شدند

نمایندگان مسلمان پارلمان بریتانیا، از دولت این کشور خواستند در راستای جلوگیری از افزایش حملات ضد مسلمانان در این کشور یک مشاور اسلام هراسی ویژه تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thenationalnews»، نمایندگان مسلمان پارلمان بریتانیا، از دولت این کشور خواستند در راستای جلوگیری از افزایش حملات ضد مسلمانان در این کشور یک مشاور اسلام هراسی ویژه تعیین کند.

«ناز شاه»، نماینده «بردفوردوست» که جمعیت مسلمان زیادی دارد، گفت: دولت بریتانیا نیاز فوری به تعیین یک مشاور در مورد جنایات فزاینده ناشی از  نفرت علیه مسلمانان دارد.

وی در این باره گفت: همانگونه که یک سازمان دیده‌بان برای مقابله با یهودی ستیزی در حدود سه سال پیش تاسیس شد، در مورد جامعه مسلمانان هم باید اتفاق مشابهی صورت بگیرد.

این نماینده پارلمان بریتانیا هنگام شروع یک بحث پارلمانی درباره افزایش احساس ضد اسلامی گفت: در سال گذشته 600 درصد افزایش اقدامات علیه مسلمانان در کشور وجود داشته است.

«ناز شاه» هشدار داد که اگر با این موج از نفرت مقابله نشود، می‌تواند منجر به جنایت‌هایی مانند حمله به مساجد در «کریستچرچ» نیوزلند شود که در آن یک مرد مسلح استرالیایی ۵۱ نمازگزار مسلمان را کشت.

وی در این باره گفت: اگر دولت می تواند یک مشاور مستقل فعال در مورد یهودی ستیزی داشته باشد، چرا سه سال و نیم بعد از اعلام مشاور مستقل در مورد اسلام هراسی، دولت قادر به پیشبرد این موضوع نیست؟

این نماینده مسلمان پارلمان گفت که 7 میلیون پوند (8.8 میلیون دلار) توسط دولت برای مقابله با یهودی ستیزی داده شده است، اما وزرای کابینه حتی یک پنی حمایت اضافی از جامعه مسلمانان بریتانیا انجام نداده اند.

خانم شاه گفت که می‌خواهد، بداند چه بودجه جدیدی ممکن است برای «مقابله با ماهیت ریشه‌دار اسلام‌هراسی» در دسترس قرار بگیرد.

او گفت: در حالی که انفعال ممکن است برای دولت معنایی نداشته باشد، اما خطر اقدام نکردن متاسفانه برای مسلمانان بریتانیا احساس خواهد شد.

خانم شاه به نمایندگان مجلس گفت که تقریبا نیمی از حملات با انگیزه مذهبی علیه مسلمانان در سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال این آمار منتشر می شود و هر سال هیچ اقدامی از سوی دولت صورت نمی گیرد، گفت که انفعال دولت برای مقابله مستقیم یا غیرمستقیم با اسلام هراسی نهادینه شده است.

نماینده پارلمان بریتانیا همچنین جنگ اسرائیل و غزه و مجازات دسته جمعی که توسط مردم غزه تحمل می شود را مطرح کرد و هشدار داد که مسلمانان در سراسر جهان ممکن است خشونت بیشتری را تجربه کنند.

او گفت: اگر ما اکنون اقدام نکنیم، مسلمانان در بریتانیا نیز ممکن است با یک حمله تروریستی به سبک کریستچرچ مواجه شوند.

او با همچنین با اشاره به انتخاب گیرت وایلدرز، سیاستمدار راست‌گرای تندرو در هلند، نگرانی‌های خود را نسبت به افزایش احساسات ضد اسلامی در اروپا مطرح کرد.

«رحمان چشتی»، نماینده مسلمان حزب محافظه کار در پارلمان بریتانیا نیز پرسید که چرا دولت مشاور مستقلی در مورد اسلام هراسی ندارد.

آقای چشتی به مجلس عوام گفت که جنایات ناشی از نفرت ضد مسلمانان و یهودی ستیز افزایش یافته است.

او گفت: این دو جامعه مذهبی سال به سال بیشترین میزان نفرت و عدم مدارا را علیه خود داشتند و این غیرقابل قبول است.

چشتی گفت: ما باید برای به چالش کشیدن آن به شیوه ای منصفانه و فراگیر، با توجه به عدم مدارا و نفرت علیه همه جوامع مذهبی اقدام کنیم.

کد خبر 1737924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha