۱۰۰ سد خاکی و مخازن بزرگ آبی در طرح آبخیز تا جالیز ساخته می‌شود

سردار سلیمانی با بیان اینکه ۱۰۰ سد خاکی و مخازن بزرگ ابی در طرح ابخیز تا جالیز ساخته می شود گفت: این طرح در ۳ سال اینده در افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و تولید اثر گذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیز تا جالیز استان چهارمحال و بختیاری، گفت: هفته گذشته در کوار یک طرح و این طرح دومین طرح در کشور است که شروع می‌شود، ان‌شاالله با تخصیص اعتبارات این پروژه به صورت جهادی با رعایت نکات فنی پیش رود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در طرح آبخیز تا جالیز قرار است ۱۹ میلیون هکتار از مزارع و باغات و احیا و بازسازی ۱۰ هزار قنات تحت طرح شوند، گفت: قرار است در کشور ۲۰۰ هزار کیلومتر لوله کشی و کانال کشی برای انتقال آب مزارع و باغات صورت گیرد.

سردار سلیمانی با اشاره به طرح‌های مختلف توسعه‌ای گلخانه، جاده و ... در سطح کشور و استان، ادامه داد: اعتبار این طرح اختصاص یافته است، لوله خریداری شده است، ما هم به صورت جدی پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر احداث جاده بیدکان و مشارکت بسیج سازندگی، خاطرنشان کرد: طرح از آبخیز تا جالیز یک طرح بسیار مهم و راهبردی در سطح کشور است که تنش آبی و مشکلات آبی مزارع و باغات کشور را رفع می‌کند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: ۱۰۰ سد خاکی و مخازن بزرگ آبی در طرح آبخیز تا جالیز در کشور ساخته می‌شود. این طرح کمک بسیاری در افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی می‌کند که در ۳ سال آینده در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

عملیات اجرایی طرح آبخیز تا جالیز در استان چهارمحال و بختیاری به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه آغاز به کار کرد.

قرار است در این طرح به اراضی پایاب سد بیدکان انتقال آب صورت بگیرد که ۶ کیلومتر آبرسانی به اراضی هارونی و سورشجان و ۹ روستا به مساحت ۴۰۰ هکتار صورت می‌گیرد.

کد خبر 1738011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha