نشان مشهدالرضا(ع) فقط به مشهدی‌ها اهدا نمی‌شود

عضو شورای شهر مشهد گفت: نشان مشهد الرضا(ع) مخصوص مشهدی ها نیست، بلکه هر کسی در سطح ملی و بین المللی اتفاق ویژه ای به نام مشهد رقم بزند این نشان به او تعلق می گیرد.

مهدی ناصحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص آیین اهدای نشان مشهد الرضا(ع) اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برای ما مورد توجه بوده، موضوع احیای هویت امام الرضا(ع) است.

 وی ادامه داد: در این راستای یکی محورها عملکردی معرفی و نخبگان و افتخار آفرینان شهر مشهد و امام رضا(ع) است، در همین راستا همکاران ما در حوزه معاون فرهنگی پیشنهاد اختصاص نشان مشهد به نخبگان در عرصه های ملی و بین المللی داده اند.

ناصحی بیان کرد: نخبگان عزیزی که هرکدام به نوعی برای شهر مشهد افتخار آفریدند چه در حوزه های علمی، پژوهشی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و حوزه‌های مختلف مورد  بررسی قرار می‌گیرند و در قالب شاخص های تخصصی و تطبیق آنها با افراد و تلاشهای که در این حوزه انجام می شود مورد توجه و تشویق قرار می‌ گیرند.

وی افزود: این افراد اولویت سنجی می شوند و به عنوان الگوهای رفتاری به جوانان و مردم مشهد معرفی می‌شوند، برای انتخاب این افراد از متخصصین ارزشمند و در قالب کارگاه های مختلف دوستان را مورد بررسی قرار می‌دهند و بهترین آنها مفتخر به دریافت نشان مشهد الرضا(ع) می شوند.

این عضو شورای شهر مشهد عنوان کرد: تقدیر و تشکر معلوم از افراد انجام می شود، البته آن کسی که مفتخر به دریافت نشان مشهد الرضا(ع) می شود، شرایط ویژه ای را هم برای خود ایجاد کرده، هم برند مشهد الرضا(ع) در سطح ملی و بین المللی فراهم می کنند.

ناصحی اضافه کرد: نتیجه این جلسات منجرب به این شد که ما برای هویت سازی برای نخبگان مشهد و احساس تعلق بیشتر آنها به شهر مشهد این نشان اختصاصی را با نام مبارک مشهد ایجاد کنیم و با اهدای آن بتوانیم نام و جایگاه مشهد  در کشور ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شورای راهبردی نشان و ساختاری که برای آن پیش بینی شده حتما این نشان جامعیت بیشتری خواهد داشت و افتخار بالاتری از طرف تشکل‌های جاری که در دستگاهای مختلف انجام می‌شود برای فرد نخبه ای که موفق به انجام کار ویژه ای در رابطه با مشهد شده، خواهد داشت.  

این عضو شورای شهر مشهد گفت: این نشان مخصوص مشهدی‌ها نیست، بلکه هر کسی در سطح ملی و بین المللی اتفاق ویژه ای به نام مشهد رقم بزند این نشان به او تعلق می گیرد.

 پایان پیام/

کد خبر 1738041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha