افزایش 68 درصدی اقدامات ضد اسلامی در «میدلندز» انگلیس در ماه اکتبر

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در پی درخواست «آزادی اطلاعات» از پلیس «میدلندز غربی» از زمان آغاز درگیری‌های خاورمیانه در اوایل اکتبر، جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در یک ماه اکتبر افزایش ۶۸ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « centralbylines»، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در پی درخواست «آزادی اطلاعات» از پلیس «میدلندز غربی» از زمان آغاز درگیری‌های خاورمیانه در اوایل اکتبر، جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در یک ماه اکتبر افزایش ۶۸ درصدی داشته است.

آمار و ارقام پلیس میدلندز غربی که شهرهایی مانند بیرمنگام، کاونتری، ولورهمپتون و همچنین بلک کانتری را پوشش می‌دهد، حاکی از آن است که در اکتبر امسال ۳۷ اقدام اسلام هراسانه در مقایسه با ۲۲ مورد در مدت مشابه سال گذشته ثبت شده است.

مسلمانان حدود ۳۰ درصد از جمعیت میدلندز را تشکیل می دهند و افزایش جنایات نفرت ضد اسلام در برخی از پرجمعیت ترین مناطق مسلمان نشین بریتانیا نگران کننده است.

به طور کلی، این مناطق نشان دهنده جوامع متنوع و هماهنگ هستند، اما افزایش اخیر حملات اسلام‌هراسانه، شیوه چندفرهنگی را که بریتانیا مدعی است برای آن ارزش قائل است، تضعیف می کند.

«قرار سامجی»، مدیر شرکت حقوقی مستقر در بیرمنگام، می گوید: مردم نباید کسانی را که در همسایگی خود هستند به خاطر اتفاقاتی که در خاورمیانه می افتد سرزنش کنند.

وی افرود: امیدوارم پلیس برای محافظت از اعضای جامعه که ممکن است در حال حاضر آسیب پذیر باشند، اقدام کند و به درستی تحقیق کند. بسیار مهم است که همه بدون توجه به عقاید سیاسی یا مذهبی خود در شهر ما احساس امنیت کنند.

اعتراضات مسالمت آمیز

به دنبال آغاز جنگ در غزه، تعدادی از اعتراضات حامی فلسطین در بیرمنگام برگزار شد که از آن جمله می‌توان به تحصن در ساعات پرتردد در ایستگاه قطار خیابان بیرمنگام اشاره کرد.

«سوئلا براورمن»، وزیر کشور سابق بریتانیا، ماه گذشته مدعی شد که راهپیمایی‌های طرفدار فلسطین به دلیل شعارها، پوسترها و برچسب‌های «بسیار توهین‌آمیز! » و همچنین «خشونت» مشکل‌ساز شد.

این در حالی است که معترضان بدون سلاح و تنها با سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

جنایات ناشی از نفرت نادیده گرفته شد

جامعه مسلمانان میدلندز قبلا اعلام کرده بودند که حفاظت کافی در برابر جنایات ناشی از نفرت در این منطقه وجود ندارد و عموما جرایم توسط جامعه نادیده گرفته می شود.

اوایل سال جاری، «بیرمنگام میل» گزارش داد که جرایم اسلام‌هراسی در این شهر بدون چالش، پیش می‌روند و تماشاچیان به جای کمک یا حمایت از قربانیان، چشمان خود را بر تنفر می‌بندند.

احساسات ضد اسلامی در سراسر انگلیس و آمریکا

بحران در خاورمیانه نه تنها منجر به افزایش جرایم اسلام هراسانه در میدلند غربی شده است، بلکه در سایر مناطق بریتانیا با جمعیت مسلمان بالا، مانند یورکشایر و لندن، نیز افزایش یافته است.

داده‌های جمع‌آوری‌شده از پلیس یورکشایر غربی نشان می‌دهد که تعداد جرایم ناشی از نفرت ضد اسلامی با افزایش ۳۵ درصدی از ۲۸ مورد در اکتبر ۲۰۲۲ به ۳۸ مورد در اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

در لندن نیز پلیس متاسفانه افزایش ۱۴۰ درصدی جرایم اسلام‌هراسی را در ۱۸ روز اول اکتبر گزارش داد.

بر اساس گزارش پلیس لندن، تعداد حملات اسلام هراسانه از ۴۲ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۳ مورد در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

علاوه بر انگلیس، آمریکا نیز شاهد افزایش اسلام هراسی بوده است. گزارش شورای روابط آمریکایی-اسلامی نشان داد که این سازمان از ۷ اکتبر تا ۴ نوامبر یک هزار و ۲۸۳ درخواست برای حمایت از مسلمانان در برابر حملات ضد اسلامی دریافت کرده است.

این سازمان می‌گوید که افزایش احساسات ضد مسلمانان در آمریکا نشان دهنده افزایش ۲۱۶ درصدی اسلام هراسی در مقایسه با سال ۲۰۲۲ است.

افزایش عمومی جنایات ناشی از نفرت

اما این فقط جامعه مسلمان نیست که تحت تاثیر جنایات ناشی از نفرت قرار گرفته است.

ارقام نشان می دهد که افزایش کلی جرایم ناشی از نفرت در سراسر کشور وجود داشته است، به طوری که ۵۳۳ مورد اقدام ناشی از نفرت بین ۷ تا ۲۰ اکتبر ثبت شده است که نسبت به سال قبل ۶۵۱ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 1738153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha