نقش اثرگذار مادران در ترویج و تشویق فرزندان به نماز

حجت الاسلام غفاری از اجرای برنامه به رنگ قنوت در مدارس استان زنجان خبر داد و گفت: مادران نقش اثرگذاری در تشویق و ترغیب فرزندان به اقامه نماز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سعید غفاری، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی خاتم الاوصیا و رئیس کمیته فرهنگی سی امین اجلاس سراسری نمازدر جمع اعضای این کمیته با اشاره به اینکه طرح قنوت در مدارس اجرا می شود، گفت: دانش آموزان در این طرح به سه دسته دانش اموزانی که با نماز اشنا نیستند، دانش آموزانی که در اقامه نماز کاهل هستند و دانش آموزان نمازخوان تقسیم می شوند.

وی با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد دانش آموزان نمازخوان از طریق مادران به نماز تشویق و ترغیب می شوند، گفت: از همین رو باید روی طرح مادر و فرزندی متمرکز شویم.

حجت الاسلام غفاری از پخش برنامه مکنت از شبکه ملی کشور خبر داد و افزود: بایستی نقش حکمرانی در ترویج نماز در نسل نو را بررسی کنیم.

وی ضمن اشاره به اجرای طرح هجرت و مبلغین و مبلغات ومدارس امین گفت: دوره ای با طرح استقرار در خصوص شیوه های جذب نسل نو به نماز به مدت ۱۲۰ ساعت اجرا کردیم.

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: تمام پیام های مقام رهبری در این بیست و نه اجلاس محوربندی شده است، گفت: ۱۰ محور شاخص بندی شده و از رسانه ها درخواست کردیم از این ۱۰ محور سوژه هایی استخراج و تولید محتوا داشته باشید.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی خاتم الاوصیا با یادآوری اینکه در نرم افزار حکمرانی ترویج نماز تلاش کنیم، افزود: این اجلاسیه فرصتی است که همه دستگاه ها به حکمرانی اقامه نماز برسند.

به گفته این مسئول، ۹۰ درصد پیام های رهبری به اجلاسیه های نماز در خصوص نحوه شیوه های جذب نسل نو به نماز و حکمرانی اقامه نماز است، در حوزه تربیت مربی نماز، کارهای ترویجی انچام می دهیم در حالی که اصل موضوع حکمرانی اقامه نماز است.

در ادامه نماینده حوزه علمیه خواهران نیز با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران بحت نماز را پیگیر است و اقامه نماز جماعت در مدارس علمیه خواهران نهادینه شده است، گفت: برنامه کلاسی طلبه ها به گونه ای برنامه ریزی شده است که با کلاس های درسی آنان تداخل ندارد.

اسکندری از اجرای برنامه مفتاح به صورت کارگاه یکروزه در بین طلبه های حوزه علمیه خواهران خبر داد و گفت: این دوره به منظور تربیت مربی نماز برای مبلغان به صورت ویژه برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه در این طرح ۴۰ نفر از طلبه های خواهر شرکت داشتند، تصریح کرد: لازم است تا از ظرفیت طلابی که در این دوره ها شرکت کردند در زمینه ترویج اقامه نماز استفاده شود.

کد خبر 1738195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha