سهم ویژه‌‎ای از برنامه‌های سی امین اجلاس سراسری نماز به دانش آموزان اختصاص دارد

سرگزی با بیان اینکه سهم ویژه‌ای از برنامه های سی امین اجلاس سراسری نماز برای دانش آموزان است، گفت: لازم است از اجرای این اجلاسیه، جریان گسترده ای در استان زنجان ایجاد شود و عموم مردم بالاخص تمام دانش اموزان از برکات آن برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، منصور سرگزی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور امروز ۱۹ آذرماه در کمیته فرهنگی سی امین اجلاس سراسری نماز با بیان اینکه سهم ویژه‌ای از برنامه های سی امین اجلاس سراسری نماز برای دانش آموزان است، گفت: لازم است از اجرای این اجلاسیه، جریان گسترده ای در استان زنجان ایجاد شود و عموم مردم بالاخص تمام دانش اموزان از برکات آن برخوردار شوند.

وی به تعامل آموزش و پرورش استان زنجان با وزارتخانه متبوع برای تنوع بخشیدن به برنامه های استان در حوزه نماز تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی برای اجرای کار ویژه ای با موضوع نماز در استان انجام شود و پیام نماز از زنجان به استان های دیگر صادر شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور بر ضرورت بهره مندی شهرستان های تابعه استان از برنامه های اجلاسیه تاکید کرد و گفت: بایستی تلاش شود تا از ظرفیت این اجلاس برای برطرف کردن، خلاءهای موجود در حوزه نماز در مدارس برطرف شود.

سرگزی با تاکید براینکه اجلاسیه سراسری نماز برای ترویج نماز است، اظهار کرد: می توان از ظرفیت طلاب خواهر و برادر برای اعزام به مدارس، دانشگاه ها و موسسات علمی در راستای اقامه و ترویج نماز استفاده کرد.

وی بر ضرورت برنامه ریزی در جهت عدم تداخل ساعات درسی با وقت نماز تاکید کرد و گفت: لازم است تا در ادارات نیز به امر اقامه نماز توجه بیشتری شود و به اقامه نماز در بهترین فضا در مدارس و دانشگاه ها کمک کنیم.

سرگزی با یادآوری اینکه از نظر ستاد اقامه نماز، دانشگاه فرهنگیان در خط مقدم اقامه نماز است، گفت: برگزاری دوره معراج در دانشگاه فرهنگیان از تاکیدات ستاد اقامه نماز است و برای تشکیل این دوره برای ۳۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی شود.

وی با یادآوری اینکه در این دوره دانشجو معلمان با شیوه های فرهنگ سازی نماز آشنا می شوند، گفت: از اساتید مرکز تخصصی قم نیز برای برگزاری این دوره استفاده کنیم.

کد خبر 1738198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha