«به رنگ قنوت» در ۴۰ مدرسه استان زنجان اجرا می شود

میرزایی از اجرای برنامه «به رنگ قنوت» در ۴۰ مدرسه استان زنجان با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح تشکیل هسته های نماز برای اولیاء، دانش آموزان و مربیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین میرزایی،معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان امروز ۱۹ آذرماه در کمیته فرهنگی سی امین اجلاس سراسری نماز به اقامه نماز جماعت در مدارس استان اشاره کرد و گفت: سامانه ای برای ثبت اقامه نماز جماعت در مدارس راه اندازی شده است و در حال حاضر در ۱۰۸۸ مدرسه استان نماز جماعت اقامه می شود.

وی با یادآوری اینکه ۲۶۰ امام جماعت و ۱۱۸ روحانی طرح امین به عنوان ائمه جماعت در مدارس به نماز می ایستند، گفت: ۱۰۹ روحانی فرهنگی و  ۵۱۶ نفر امام جماعت فرهنگی، ۲۴ نفر دانش آموز، ۲۷ نفر سرباز طلبه و ۳۴ نفر از اولیا و متعدان به عنوان پیش نماز در نماز جماعت مدارس حضور دارند.

میرزایی با یادآوری اینکه در ۱۱۳ مدرسه استان نماز در راهروها، در ۶۴ مدرسه نماز در سالن چند منظوره و ۸۰ مدرسه نماز در مساجد اقامه می شود، گفت: ۶۱۹ مدرسه استان دارای نمازخانه مستقل است.

معاون فرهنگی، پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان به اجرای طرح تشرف از سری برنامه های سی امین اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: در این طرح ۹۰ مربی از تاریخ ۳ تا ۵ آذرماه در اردوگاه شهید باهنر تهران مباحث مربوط به نماز را آموزش دیدند.

وی از اجرای طرح به رنگ قنوت در ۴۰ مدرسه استان زنجان با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح تشکیل هسته های نماز برای اولیاء، دانش آموزان و مربیان است.

این مسئول در ادامه با یادآوری اینکه گفتگو و خردورزی یکی از اولویت های آموزش و پرورش است، گفت: در این راستا و تاکنون ۱۵۰۰ سوال توسط دانش آموزان مطرح شد که ۵۶۰ سوال اعتقادی است.

کد خبر 1738201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha