اجلاس سراسری نماز فرصت مناسبی برای تربیت مبلغ و مدرس متخصص در حوزه نماز است

حجت الاسلام ولی خانی با اشاره به اینکه سی امین اجلاس سراسری نماز فرصت مناسبی در استان برای تربیت مبلغ و مدرس متخصص در حوزه نماز است، افزود: از این دوره ها می توان برای افزایش آگاهی مادران برای تشویق فرزندان به نماز استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اسماعیل ولی خانی، مدیر مرکز تخصصی نماز امروز ۱۹ آذرماه در کمیته فرهنگی سی امین اجلاس سراسری نماز با اشاره به اینکه در سال ۹۴ در مسجد و مدرسه خانم دوره ۱۲۰ ساعته تربیت مربی نماز را برگزار کردیم، گفت: با اجرای این دوره، ۴۰ مربی برادر و خواهر در حوزه نماز تربیت شدند. اگر برگزاری دوره تربیت مربی نماز استمرار داشته باشد، نیازی به اعزام مبلغ از مرکز نیست.

وی با یادآوری دوره مدیریت مسجد ویژه ائمه جماعت در حاشیه این اجلاسیه در زنجان برگزار شد، گفت: هماهنگی با مرکز تخصصی نماز می توانست در تخصصی تر شدن مباحث آموزشی تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام ولی خانی ادامه داد: مرکز تخصصی نماز در تلاش است تا برنامه های آموزشی خود را به صورت حضوری برگزار کند ولی در صورت نیاز این دوره ها قابلیت برگزاری به صورت مجازی را نیز دارد.

مدیر مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه بهترین خروجی اجلاس سراسری نماز مربوط به کمیته فرهنگی است، افزود: اقدامات فرهنگی از کارهای ماندگار در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سی امین اجلاس سراسری نماز فرصت مناسبی در استان برای تربیت مبلغ و مدرس متخصصی در حوزه نماز است، افزود: از این دوره ها می توان برای افزایش آگاهی مادران برای تشویق فرزندان به نماز استفاده کرد.

حجت الاسلام ولی خانی با یادآوری اینکه در این اجلاسیه برای هر قشری در استان برنامه داریم، گفت: این برنامه ها با محوریت جذب نسل نو به نماز اجرا می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه ما معلمانی پرورش می دهیم که دانش آموزان را تربیت کنند، گفت: برای دانشجومعلمان ۳۲ واحد درسی معارف پیش بینی شده است ولی یک واحد برای ترغیب به نماز نیست.

اله ویردی خطاب به اعضای کمیته خواستار تعیین چند واحد درسی با موضوع ترغیب دانش آموزان به نماز شد و گفت: اگر می خواهید معلمان، دانش آموزان راغب به نماز تربیت کنند باید شیوه های جذب نسل نو یه نماز را اموزش ببینند.

کد خبر 1738216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha