علت آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در حال بررسی

حیاتی گفت: علت آتش سوزی مخازن فرآورده های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در حال بررسی است.

علی حیاتی_ مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه علت آتش سوزی مخازن فرآورده‌های نفتی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در دست بررسی است، گفت: امروز صبح ساعت ۸:۴۵ وقوع آتش سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گزارش شد که در همان ساعات نخست نیروهای آتش نشان بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله تیم هایی از فرودگاه، شرکت نفت، سپاه و ارتش و چهار تانکر آب پشتیبانی از شهرداری بیرجند فراخوان شدند.

حیاتی یادآور شد: بخارات نشتی فرآورده های نفتی باعث آتش سوزی و به دنبال آن انفجار ۱۷ مخزن حامل فرآورده‌های نفتی شد.

وی با بیان اینکه تا ظهر کار اطفای حریق ادامه داشت، افزود: پس از همفکری با کارشناسان مرکز و مشهد، کار سرد کردن مخازن برای جلوگیری از آتش سوزی دیگر مخازن در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند، به علت حریق، نشت و انفجار مخازن نمی توان با آب این حجم آتش را مهار کرد و برای مهار آتش نیاز به فوم است به همین دلیل نیروهای امدادی و آتش نشانی از محل حریق برای جلوگیری از خطرات احتمالی فاصله گرفتند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این آتش سوزی خسارت جانی در برنداشته است، گفت: متاسفانه تا این ساعت، آتش مهار نشده است و در حال حاضر 17 مخزن حاوی هیدروکربن سبک و سنگین که بالغ بر چهار میلیون لیتر هیدروکربن داشته اند، در حال سوختن هستند.

حیاتی با بیان اینکه در حال حاضر نیروها تا محل انفجار فاصله استاندارد را دارند، یادآورشد: ایمن سازی لازم انجام شده و پس فراهم شدن شرایط ایمنی، نیروهای آتش نشان برای اطفا و خاموشی کردن آتش بار دیگر ورود می کنند.

کد خبر 1738245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha