استقبال «پارلمان عربی» از تصویب قانون جرم انگاری سوزاندن قرآن کریم در دانمارک

پارلمان عربی از تصویب قانون جرم انگاری سوزاندن قرآن کریم در دانمارک استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، عادل بن عبدالرحمن العسومی، رئیس پارلمان عربی در بیانیه‌ای ازتصویب قانون جرم‌انگاری سوزاندن قرآن کریم توسط پارلمان دانمارک استقبال کرد و از بقیه کشورهای غربی خواست از این گام مهم پارلمان دانمارک الگوبرداری کنند.

وی گفت: این تصمیم، گامی مهم در مسیر صحیح احترام به ادیان است و از تکرار جنایاتی که امنیت و ثبات بین المللی را به دلیل افزایش حوادث آتش زدن قرآن کریم تهدید می‌کند.، جلوگیری می‌کند.

رئیس پارلمان عرب همچنین بر لزوم صدور چنین قانونی در تمامی کشورهای غربی مبتنی بر احترام به ادیان الهی و جلوگیری از تکرار جرایم آتش زدن قرآن کریم یا آسیب رساندن به آن بدون مجازات بازدارنده تاکید کرد.

در هفتم دسامبر، پارلمان دانمارک پیش نویس قانونی را تصویب کرد که سوزاندن قرآن و کتب آسمانی را جرم انگاری می‌کند. در رای گیری 94 نماینده از آن حمایت کردند و 77 نماینده از مجموع 179 نماینده آن را رد کردند.

بر اساس قانون جدید، سوزاندن قرآن و کتب آسمانی، تعرض به آنها و رفتارهای ناشایست در راستای ارزش‌های دینی در کشور ممنوع و متخلفان به جزای نقدی یا حبس تا دو سال محکوم خواهند شد.

این قانون برای لازم‌الاجرا شدن منتظر امضای «ملکه مارگرت دوم» دانمارک است.

دانمارک و سوئد اخیرا شاهد موارد مکرر سوزاندن قرآن کریم مقابل مساجد و سفارتخانه های کشورهای اسلامی بوده اند. این امر خشم گسترده ای از مردم در جهان اسلام را برانگیخت.

کد خبر 1738312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha