با بومی سازی، وابستگی صنعت نفت به خارج به حداقل رسیده است

زیدی فرد گفت: با تلاش های مهندسان داخلی و ارتباط خوب صنعت و دانشگاه میزان وابستگی ما به تجهیزات و صنایع خارجی و به حداقل رسیده است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، دکتر زیدی فرد امروز، دوشنبه (۲۰ آذر) در همایش سالانه پژوهش و فناوری شرکت پالایشگاه نفت امام خمینی شازند، گفت: بحمدالله با تلاش های مهندسان داخلی و ارتباط خوب صنعت و دانشگاه میزان وابستگی ما به تجهیزات و صنایع خارجی کم و به حداقل رسیده است و تا پایان دولت کمتر خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری اضافه کرد: یکی از تکالیفی که رئیس جمهور به وزیر نفت ابلاغ کردند بحث بومی سازی صنعت نفت و رهایی از وابستگی بود که وزیر نیز تاکیدات فراوانی در این راستا دارند.  


وی به تاکیدات رهبر انقلاب بر توسعه صنایع نفتی و اهمیت این صنایع، اظهار کرد: رهبر انقلاب در سال های گذشته در بازدید از نمایشگاه صنعتی که در بیت رهبری برپا شده بود، تاکید بر دانش بنیان کردن صنعت نفت داشتند که در این راستا اقدامات ویژه ای انجام شده که این تکلیف ما رو دو صد چندان کرده است.

این مقام مسئول به نگاه ویژه رهبر به بحث فناوری های روز و به روز بودن در این راستا اشاره کرد و گفت: اقدامات ویژه ای در سطح صنعت نفت انجام شده که بحمدالله شاهد نتایج خوب آن هستیم.  

زیدی فر همچنین با اشاره به اینکه برای دومین سال متوالی وزارت نفت، به عنوان بهترین وزارتخانه در امر حمایت از تولیدات اول و شرکت های دانش بنیان را کسب کرده است، ادامه داد: این افتخار بزرگی برای صنعت نفت بود و همچنین تلاش کردیم  تعاملاتی با وزارت علوم و دانشگاه ها برقرار کنیم و سعی کردیم به بهترین وجه باشد که شاید در هیچ دوره ای این ارتباط خوب برقرار نشده بود.  

زیدی فرد همچنین با بیان اینکه نزدیک به چند میلیون دلار قرارداد جاری با دانشگاه ها داریم، اظهار داشت: این تعامل به منظور این است که از همه ظرفیت ها برای اینکه صنعت نفت را فناور کنیم بهره بگیریم.

معاون وزیر نفت همچنین با بیان اینکه پالایشگاه نفت امام خمینی اراک چند کار خوب و برجسته ای را انجام داده که این فعالیت های برجسته الگویی برای سایرین است، افزود: یکی از آنها بحث کاتالیست ها است که حاصل تعامل بین پژوهشکده وزارت نفت و شرکت های دانش بنیان است.  


وی پروژه تولید کوک سوزنی را یکی از بزرگترین پروژه های پژوهشی کشور دانست و ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه، ارزش افزوده فوق العاده بالایی برای صنعت نفت حاصل می شود وتلاش ما این است که این زنجیره ارزش صنعت نفت را تا انتها تکمیل کرده تا رفاه مردم را شاهد باشیم.  

زیدی فرد خاطر نشان کرد: این به دست نمی آید جز با استفاده از علم، فناوری و تعامل صنعت و دانشگاه، شرکت های دانش بنیان، نخبگان و پژوهشگران.

گفتنی است در این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر نیز با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد. 

کد خبر 1738322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha