کتاب خوب| پرتویی از ادب قرآنی

کتاب «پرتویی از ادب قرآنی» نوشته سید صفی اله قادری تلاش دارد با بیان گفتارهایی از قرآن کریم شیوه های درست مواجه شدن با مخاطب و رعایت نزاکت، کاربرد سخنان درست و پاکیزه به عنوان ادب، را به مخاطب بیاموزد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران، کتاب «پرتویی از ادب قرآنی» نوشته سید صفی اله قادری در ۱۵۹صفحه توسط انتشارات آئین احمد(ص) با صفحه آرایی محمدباقر مهرآبادی روانه بازار نشر شد.

در ابتدای کتاب جایگاه ادب و آداب در فرهنگ و آموزه‌های اسلامی بیان شده و پس از آن معیارهای سخنان مؤدبانه در قرآن مانند سخن گفتن بر اساس عدل، حق، نرم‌خویی و صداقت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. آنگاه نشانه‌هایی از انتساب ادب به خدا و اولیای الهی از منظر قرآن کریم بیان شده و نمونه‌هایی از ادب پیامبران الهی و بی‌ادبی کفار و مفسدان در این کتاب ترسیم شده است. در ادامه نویسنده به شیوه ادب در دعا و نحوه مناجات کردن و درخواست حوایج مادی و معنوی از خداوند متعال اشاره نموده و سیره بزرگان در توبه و استغفار و ابعادی از تواضع و خشوع آنان در مقابل خداوند متعال و بایسته‌های ادب زبانی از نگاه قرآن را بررسی نموده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: ادب در معارف و منابع اهل دین به معنای آراسته شدن به اخلاق الهی است؛ لذا در این کتاب به گفتارهایی از قرآن کریم برای مواجه شدن با مخاطب و رعایت نزاکت، کاربرد سخنان درست و پاکیزه به عنوان ادب، اشاره شده است تا اولا معیارهای سخنان مؤدبانه را بدانیم و ثانیا در ابراز سخن از بهترین کلمات و واژه هایی که در دل ها اثر مثبت می گذارد و عاری از هرگونه بی حیایی و اشمئزاز است، استفاده ببریم. در نوشتن این اثر از تفاسیر بزرگان و از منابعی که در زمینه قرآنی نگاشته شده استفاده شده است.

کد خبر 1738336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha