رویکرد جدید اوقاف، سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات

حجت‌الاسلام مهدیان گفت: رویکرد مجموعه اوقاف و امور خیریه گلستان، سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات است تا در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش به مجموعه دولت و مردم، کمک شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان امروز (دوشنبه ۲۰ آذر) در نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون دستگاه‌های اجرایی استان اظهارکرد: موقوفاتی که در کل استان ثبت سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه شده، بالغ بر ۵ هزار و ۸۴۵ موقوفه شامل ۷۵ هزار و ۳۲۰ رقبه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در کل استان ۱۲۳ بقعه متبرکه وجود دارد، و از مجموع موقوفات سه هزار و ۵۹ موقوفه مسجد، ۲۷۰ موقوفه حسینیه، ۱۶۴ موقوفه فاطمیه، ۱۶۵ موقوفه زینبیه، ۹۱ تکیه و دارالقرآن و ۲۷ مدرسه علمیه است.

وی افزود: رویکرد مجموعه اوقاف و امور خیریه استان، سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات است تا در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش به مجموعه دولت و مردم، کمک شود.

حجت‌الاسلام مهدیان ادامه داد: در حوزه بهره‌وری اقتصادی، اقداماتی از گذشته انجام شد و در ادامه نیز مقدمات کارهای شایسته‌ای در استان فراهم شده است. انعقاد تفاهم‌نامه کشوری مجموعه اوقاف و امور خیریه با استاندار گلستان در راستای ایجاد ارزش افزوده و بهره‌گیری از بضاعت مجموعه اوقاف استان برای رفع آسیب‌هایی که در استان وجود دارد نمونه‌ای از این اقدامات است. محور این تفاهم‌نامه پرورش دام، توسعه کشت و صنعت، صنایع تبدیلی و ... است.

وی اضافه کرد: ایجاد نهالستان فاز دوم زراعت چوب در موقوفه میرسعدالله به مساحت ۵ هکتار برای تولید نزدیک به ۲۰ هزار اصله درخت صنوبر هیبریدی در استان در حال انجام است و تا آخر سال این نهال‌ها در ۵ هکتار از اراضی موقوفه استان کشت خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی با ظرفیت تولید ۶۰ تن در سال، پرورش یکهزار راس دام سبک، مشارکت با بخش خصوصی در قالب توسعه و تکمیل زنجیره تولید ماهیان خاویاری با ظرفیت ۵۰ تن و تولید دو تن خاویار از جمله پروژه‌هایی است که تا پایان سال شروع به‌کار خواهد کرد.

وی گفت: پرورش ماهی در قفس با مشارکت شیلات در دو نقطه در جزیره آشوراده که سرمایه‌گذار در حال انجام مقدمات آن است. عملیات عمرانی و ساخت ۶ پروژه عمرانی در بافت فرسوده گرگان در حال انجام است. همچنین پروژه موقوفه صفرعلی ابایی و دو پروژه شمیم خدمت نیز تا کنون به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 1738340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha