تخصیص ۱۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد

مقدم با اشاره به دومین سال اجرای طرح به‌روزرسانی کتابخانه مساجد، اظهار کرد: امسال ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، تعداد ۱۵ هزار جلد به کتابخانه مساجد ارسال کرد.

«مهدی مقدم» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به تاثیر فعالیت‌ها و ارائه خدمات مرتبط با عرصه کتاب و کتابخوانی در سطح مساجد در ترویج فرهنگ مطالعه، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم از هر قشری به مسجد رفت‌وآمد دارند در نتیجه هر رویکرد تبلیغی اعم از نصب یک فراخوان روی تابلو اعلانات مسجد به منظور برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی حلقه‌های مطالعه، دعوت از نویسندگان آثار برای حضور بین نمازگزاران و صحبت در مورد کتابی که نوشتند و مواردی از این دست می‌تواند جامعه و به ویژه نسل جوان را با کتاب و مطالعه آشتی دهد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: در واقع اقشار مختلف مردم که در مسجد حضور دارند، خواه ناخواه در معرض یک برنامه فرهنگی با محور کتاب قرار می‌گیرند که همین امر تاثیر بسزایی در جذب گروه‌های سنی متنوع حاضر در مسجد به کتاب داشته و از سوی دیگر منجر به تبدیل مطالعه به یک عادت حسنه می شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در گستره کتاب و کتابخوانی گفت: همواره تلاش مجموعه ستاد به ویژه معاونت فرهنگی، قائم بر ارایه و اجرای برنامه‌های جدید و کاربردی با هدف کتابخوان کردن بچه‌های مسجد بوده است که از جمله مهمترین اقدامات می‌توان به طرح بروزرسانی کتابخانه‌های کانون‌های مساجد اشاره کرد که در واقع با ارایه آثار جدید در موضوعات مختلف، مخاطب خود را اغنا می‌کند.

مقدم با بیان اینکه اکنون دومین سال اجرای طرح بروزرسانی کتابخانه‌های کانون‌های مساجد در سراسر کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: ما در نظر داشتیم ذیل این طرح بتوانیم آثار جدید در موضوعات دینی، فرهنگی، دفاع مقدس، رمان، داستان را به مخاطب مسجدی عرضه کنیم که این مهم با همکاری ناشران جبهه فرهنگی انقلاب در حال انجام است و در مرحله چهارم همکاری خوبی بین ستاد و آستان قدس رضوی در این زمینه ایجاد شد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه امسال چهارمین مرحله از ارسال کتاب به کتابخانه کانون‌های مساجد انجام می‌شود، افزود: در این مرحله ۱۵ هزار جلد در سطح کانون‌های سراسر کشور توزیع می شود که امیدواریم ذیل این اقدام بتوانیم زمینه‌ساز گسترش فرهنگ مطالعه بین بچه های مسجد شویم.

وی در بخش دیگری از مباحث خود ابراز امیدواری کرد: ذیل اجرای طرح‌هایی از این دست، کتاب در سبد خانوار جایگاه واقعی خود را پیدا کند و شاهد ارتقای سطح اطلاعات خانواده در موضوعات مختلف به وسیله مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 1738357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha