نمایشگاه فاطمی «حدیث غربت» در لامرد برپا می‌شود

بزرگترین نمایشگاه فاطمی کشور برای یازدهمین سال متوالی در شهرستان لامرد برگزار می شود.

دبیر نمایشگاه «حدیث غربت» در گفتگو با خبرنگار شبستان از فارس اظهار کرد: نمایشگاه حدیث غربت حضرت فاطمه (س) برای یازدهمین سال متوالی با هدف ترسیم زندگانی حضرت زهرا (س) از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه پذیرای علاقه مندان فاطمی است.

سیدهاشم موسوی به برنامه‌های این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: موضوع کلی این نمایشگاه با موضوعیت «جهاد تبیین فاطمی» است.

وی با بیان این مطلب که غرفه‌های تاریخی شامل؛ غرفه‌های غدیر، سقیفه، مسجدالنبی و بیت الزهرا (س) برپا می شود افزود: نماد ضریح مطهر امام حسین (ع)، باغ فدک، بیت الاحزان و بقیع نیز جهت عاشقان فاطمی در این نمایشگاه دایر است.

عضو کانون مداحان شهرستان لامرد تصریح کرد: غرفه خطبه فدکیه، غرفه بهشت و جهنم، مقام زن، شهدای امنیت، مهدویت، هنرهای فاطمی و غرفه دفاع مقدس نیز دیگر بخش های این نمایشگاه است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه دوستداران فاطمی پس از بازدید از غرفه‌ها وارد بین الحرمین نمادین می‌شوند، گفت: تمامی برنامه‌های عمومی هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در این مکان برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که راویانی از شهر مقدس قم در این نمایشگاه به روایت گری می پردازند، اظهار کرد: سفره حضرت رقیه(س)، ویژه برنامه شب شهادت حضرت زهرا (س) و آیین شام غریبان همراه با تشییع نمادین تابوت حضرت زهرا (س)  از برنامه های این یادمان فاطمی است.

موسوی از برپایی غرفه جهاد تبیین در نمایشگاه حدیث غربت خبر داد و اظهار کرد: همچنین به منظور استفاده بهینه خانواده ها از این فضای معنوی، حسینیه کودک نیز برپا می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۰ نفر از خادمین برادر و خواهر در این مجموعه معنوی قریب به دوماه در حال فضاسازی و مهیا کردن این نمایشگاه هستند، تصریح کرد: این نمایشگاه از دوشنبه 20 آذر تا یکشنبه ۲۶ آذرماه از ساعت ۸ونیم شب در بلوار سپاه لامرد و با حضور دلدادگان فاطمی بهمراه خانواده‌های معظم شهدا، و همچنین خانواده شهدای امنیت (شهیدان جنگجو و عرفانی نیا) و همچنین جانبازان، ایثارگران، مسؤلین محلی و آحاد مردم افتتاح می شود.

خبرنگار/محمود صابری زاده

کد خبر 1738360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha