اعضای شورای امنیت در مرز رفح

۱۲ نماینده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز از مرز رفح بازدید کردند و قرار است فردا مجمع عمومی نشست فوق العاده‌ای را درباره غزه برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، ۱۲ نماینده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز(دوشنبه ۲۰ آذر) از مرز بین مصر و نوار غزه؛ مرز رفح در طرف مصر بازدید می‌کنند.

این اقدام پس از هشدار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه هزاران نفر در نوار غزه از گرسنگی رنج می برند، انجام شد.

در همین حال، آمریکا نماینده خود را برای بازدید از مرز رفح اعزام نکرده است. واشنگتن چندی پیش در شورای امنیت از حق وتوی خود برای آتش بس فوری در نوار غزه استفاده کرد.

نماینده امارات به رفح آمده است، جایی که کمک‌های بشردوستانه و کمک های محدود سوختی به غزه ارسال می شود. این درحالی است که ۱۵ عضو شورای امنیت پیش نویس قطعنامه امارات مبنی بر اجازه استفاده از همه راههای زمینی، دریایی و هوایی منتهی به غزه به منظور ارسال کمک را بررسی می کنند.

این پیش نویس قطعنامه همچنین مکانیزمی برای نظارت بر کمک‌های که سازمان ملل متحد در نوار غزه مدیریت می کند، دربرمی گیرد. این پیش نویس مشخص نیست که چه زمانی به رای گذاشته می‌شود.

لنا نسیبه، نماینده امارات در سازمان ملل متحد گفت: هدف از این بازدید آشنایی مستقیم با گستره دامنه عملیات بشردوستانه است که نیازهای مردم فلسطین در غزه را فراهم می کند. این دیدار رسمی از سوی شورای امنیت نیست.

نیت ایوانز، سخنگوی هیئت آمریکایی در سازمان ملل گفت: آمریکا از وضعیت بی نهایت سخت در رفح اطلاع دارد و شبانه روز برای بهبود این وضعیت تلاش می کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد فردا(سه شنبه ۲۱ آذر) نشستی را درباره وضعیت غزه درپاسخ به درخواست کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی برگزار خواهد کرد.

این مجمع متشکل از ۱۹۳ عضو است که احتمال می رود به پیش نویس قطعنامه آتش بس فوری به دلایل انسانی در غزه رای دهند.

فرانسه و گابون نمایندگان خود را به رفح اعزام نکردند و هیئت فرانسوی در سازمان ملل به این درخواست پاسخی ندارده است.

کد خبر 1738366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha