۲ مخزن دیگر مینی پالایشگاه تولید هیدروکربن در معرض خطر انفجار است

قناعت با بیان اینکه دو مخزن دیگر مینی پالایشگاه تولید هیدروکربن در معرض خطر انفجار است، گفت: خوشبختانه تا این لحظه حادثه آتش‌سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، تلفات جانی و مجروح نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۲۰ آذر) در ستاد مدیریت بحران استان که با حضور وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: دیروز صبح حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه صبح یکی از مخازن واحد تولیدی هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی دچار حریق شد که خوشبختانه از همان ساعت اولیه شاهد حضور گروه‌های امداد و عملیاتی و به ویژه آتش‌نشانی و سایر نیروها و مدیریت خوب و مطلوب بودیم اما تقریبا ساعت ۱۱ ظهر به خاطر ماهیت میعانات گازی شاهد گسترش آتش بودیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکنون در دو نقطه دود بلند است که در یکی ۱۴ مخزن وجود دارد که متاسفانه تا دیشب این مخازن آتش گرفت و منفجر شد و در حال مراحل پایانی خودسوزی است، تصریح کرد: اما در کنار این مخازن، چهار مخزن دیگر وجود دارد که دو مخزن مشتعل و دو مخزن دیگر هم در معرض خطر انفجار است.

قناعت ادامه داد: در حال حاضر برای حفظ جان آتش‌نشانان و سایر نیروهای عملیاتی، حریم ۵۰۰ مترمربعی تا محل حادثه رعایت شده و خوشبختانه تا این لحظه، تلفات جانی و مجروح نداشته است اما خسارت مالی وارد شده است.

وی با بیان اینکه حضور آتش‌نشانان موجب شده که از سرایت آتش مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی به سایر واحدهای تولید جلوگیری شود، افزود: تاکنون در این رابطه سه جلسه مدیریت بحران در استان برگزار و تأکید شد تا انتهای کار و  حصول اطمینان از رفع خطر و ایجاد شرایط عادی شاهد حضور همه نیروها و اعضای ستاد مدیریت بحران با آماده‌باش کامل در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند باشیم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بخاطر اطلاع‌رسانی و مدیریت فضای روانی حادثه آتش‌سوزی از خبرنگاران و رسانه‌ها قدردانی کرد و افزود: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، دود ناشی از این آتش‌سوزی سمی نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

قناعت با بیان ابراز نگرانی حدود ۱۲۰ نفر از کارگران این مجموعه برای حقوق و وضعیت شغلی‌شان، گفت: با همکاری خوب سرمایه‌گذار، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی و بیمه تامین اجتماعی پیگیری‌های لازم درخصوص بیمه بیکاری این کارگران در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است؛ آتش‌سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه تولید هیدروکربن سبک و سنگین در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکشنبه ۱۹ آذر ماه اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند که تقریبا اطفای حریق پیشرفت داشت اما از حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

کد خبر 1738395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha