گفتگو در دانشگاه و جامعه باید نهادینه و فرهنگسازی شود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: برای رسیدن به همزیستی پیشرفت و توسعه نیازمند گفتگو هستیم و صحبت کردن و گفتگو در دانشگاه وجامعه باید نهادینه و فرهنگسازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، افشار کبیری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، در اختتامیه دوازدهمین دوره مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در آذربایجان غربی اظهار کرد: برای رسیدن به همزیستی پیشرفت و توسعه نیازمند گفتگو هستیم و صحبت کردن و گفتگو در دانشگاه وجامعه باید نهادینه و فرهنگسازی شود.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی بعنوان یک نهادعلمی بابرگزاری این مناظرات به سهم خود در نهادینه کردن فرهنگ مناظره و گفتگو بخوبی عمل کرده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: در دانشگاه دو نوع آموزش پنهان و آشکار داریم و مناظره وگفتگو ازجمله برنامه های درسی پنهان است که سهم آن به مراتب بیشتر از برنامه درسی آشکاراست.

گفتگو در دانشگاه و جامعه باید نهادینه و فرهنگسازی شود

برگزاری مناظره به ویژه در مراکز علمی و دانشگاهی موجب تقویت ایده یابی می شود

کبیری افزود: برگزاری مناظره به ویژه در مراکز علمی و دانشگاهی موجب تقویت ایده یابی و مسئله محوری، ارتقای اعتماد به‌ نفس و خودباوری و فرهنگ تحمل، مدارا و عقلانیت است.

وی ادامه داد: آموزش فرهنگ گفتگو و اخلاق مناظره صحیح، منطقی و علمی در میان دانشجویان از ضروریات دوران دانشجویی است که به کرات مقام معظم رهبری بر برگزاری آن ها تاکید فرموده اند.

کبیری با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که مناظره و گفت وگو نیاز اساسی جامعه است، افزود: هر انچه در جامعه از نظم و تفکر و توسعه وجود دارد محصول زبان و گفت وگو است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در ادامه با تقدیر از جهاددانشگاهی بایت برگزاری رویدادهای وزین فرهنگی از جمله مسابقات مناظره در سطح دانشگاهها گفت: برگزاری موفقیت آمیز دوازده دوره مناظره دانشجویی در سطح دانشگاهها توسط جهاددانشگاهی، نشان از تاثیر و کارکرد مثبت جریان گفت و گوی اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش بوده است.

وی افزود: استقبال دانشجویان از این رویداد، نشان می‌دهد که دانشجویان، به عنوان موتور محرکه توسعه جامعه و آینده آن، ضرورت گفتگو را دریافته‎اند.

کد خبر 1738450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha