تظاهرات یهودیان و آمریکایی‌ها مقابل کاخ سفید و کنگره

گروهی از یهودیان و آمریکایی‌ها برای توقف جنگ در غزه، مقابل کاخ سفید و کنگره تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، گروهی از یهودیان و آمریکایی‌ها، عضر روز دوشنبه( ۲۰ آذر ماه)، در تظاهراتی مقابل کاخ سفید در واشنگتن دی سی، برای تحت فشار گذاشتن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای توقف نسل کشی علیه فلسطینیان و درخواست آتش بس در غزه تظاهرات کردند.

برخی از تظاهرکنندگان حدود نیم ساعت خود را به نرده‌های مقابل کاخ سفید زنجیر کردند و پلیس برای شکستن زنجیرها و متفرق کردن تظاهرکنندگان از ابزارهای برش آهنی استفاده کرد.

همچنین ده‌ها فعال آمریکایی در داخل ساختمان «هارت» که محل دفاتر سنای آمریکا است، تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شدند. پلیس برای اینکه به اعتراضات پایان دهد، ده‌ها نفر از آنها را بازداشت کرد.

این تظاهرات توسط گروه‌هایی از جمله کمپین آمریکایی برای حقوق فلسطین و صدای یهودی برای صلح سازماندهی شده بود و شرکت کنندگان در آن از دولت آمریکا خواستند تا بودجه خود را به جای افزایش عرضه تسلیحات آمریکایی به اسرائیل به اولویت‌های محلی از جمله مسکن مقرون به صرفه و نگهداری از کودکان اختصاص دهد.

برخی دیگر در حالی که دست در دست هم ایستاده بودند و با پوشیدن تیشرت‌هایی که روی آن شعار «برای زندگی سرمایه گذاری کنید» نوشته شده بود، شعار «فعلا شلیک کن» سر دادند. پلیس کنگره اعلام کرد که در مجموع ۵۱ معترض را دستگیر کرده است.

ساندرا تاماری، مدیر اجرایی پروژه عدالت که در میان گروه‌های شرکت‌کننده در این تظاهرات بود، گفت: تامین مالی بیشتر، هیچ کس را ایمن نمی‌کند، بلکه مرگ و نابودی جان انسان‌ها را به همراه دارد و به نفرت و ادامه جنگ دامن می‌زند. سنا باید به تقاضای فوری ما برای توقف تأمین مالی این رویکرد نظامی پاسخ دهید. بیایید در عوض برای زندگی سرمایه گذاری کنید.

گفتنی است، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که کشورش به حمایت نظامی از اسرائیل در جنگ غزه تا خلاص شدن از شر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ادامه خواهد داد.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده، گفت که ایالات متحده هنوز از آتش بس عمومی که ممکن است کنترل غزه را به حماس بدهد، خودداری می کند، اما از توقف های بشردوستانه حمایت می کند.

وزارت بهداشت نوار غزه دیروز دوشنبه اعلام کرد که تعداد شهدا از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به ۱۸۲۰۵ نفر و تعداد مجروحان به ۴۹۶۴۵ نفر رسیده است.

کد خبر 1738516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha