آغاز اعتصاب‌های عمومی برای غزه از «نیوجرسی» آمریکا

جوامع عرب در سراسر نیوجرسی در پی ممانعت آمریکا از پذیرش قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس دائمی در غزه دست به اعتصاب زدند و در پی آن بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان اعلام کرده اند که این اعتصاب را به زودی برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «theguardian»، جوامع عرب در سراسر نیوجرسی در پی ممانعت آمریکا از پذیرش قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس دائمی در غزه دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب نمایش تازه‌ترین مخالفت‌ها با حمله نظامی ویرانگر اسرائیل به خاک مردم فلسطین در غزه است.

ساکنان نیوجرسی با راه‌اندازی این اعتصاب به دنبال درخواست اعتصاب جهانی برای برقراری آتش بس دائمی در غزه، «خشم، اندوه، ناامیدی» خود را نسبت به مقاماتی که مخالفت خود را با آتش بس اعلام کردند، نشان دادند.

ده‌ها صاحب کسب‌وکار، رهبران جامعه و خانواده‌هایی با کودکان خردسال به فراخوان رهبران فلسطینی توجه کردند تا در یک قالب نمادین، خشم عمیق خود را به مقامات آمریکایی که موجب ادامه جنگ در نواز غزه شده اند، نشان دهند.

دکتر «جبین احمد»، یکی از شرکت کنندگان در این اعتصاب که صاحب داروخانه و عضو چندین هیئت پزشکی دولتی است، گفت: ما امیدواریم بتوانیم این پیام را ارسال کنیم که مسلمانان متحد هستند، مردم متحد هستند و همه ما در یک جبهه با هم هستیم و مایلیم تجارت خود را قربانی کنیم تا صدایمان شنیده شود.

«دیاب مصطفی»، رئیس مرکز جامعه فلسطینیان آمریکایی در کلیفتون، یکی از حومه های پاترسون، گفت که اعتصاب عمومی برای آگاهی بخشیدن نسبت به آنچه که پس از وتوی قطعنامه آتش بس در غزه رخ می‌دهد، متمرکز است.

مصطفی گفت: ما به عنوان مسلمانان باید حرف خود را بزنیم و معتقدیم که اکثر مردم آمریکا خواستار آتش‌بس هستند. ما باید به این کشتار پایان دهیم و راه حلی سیاسی پیدا کنیم که به مردم فلسطین حقوق، استقلال و حق تعیین سرنوشتشان بدهد. ما احساس می کنیم که دولت به حرف ما و به مردم در خیابان ها گوش نمی دهد.

وی اذعان داشت که اعتراض به اقدام اسرائیل در غزه بدون برچسب یهودستیزی دشوار شده است. برخی از مردم این را یهودی‌ستیزی می نامند، اما کاری که جامعه ما انجام می دهد هیچ ربطی به یهودستیزی ندارد. در واقع، جامعه یهودی بیش از ما در درخواست برای آتش بس مصر بوده است.

«ابوکویک» مالک داروخانه شفا در نیوجرسی به جمعیت اعتصاب کننده گفت که وضعیت غزه بر او و بسیاری دیگر عمیقا تاثیر گذاشته است.

وی افزود: با قلب‌های سنگین است این بیانیه را می‌دهیم و می‌دانیم که درد و رنج بسیار فراتر از تراژدی شخصی ماست. ما این اقدام کوچک همبستگی را با کسانی که کشته شده اند و همچنان می‌میرند، انجام می دهیم.

«ابوکویک» گفت: این یک بیانیه سیاسی نیست که ما امروز بیان می کنیم، یک بیانیه انسانی است، زیرا ما به قدرت شفقت و همدلی که همه ما در آن سهیم هستیم اعتقاد داریم.

«رائد عوده»، صاحب آرایشگاه و معاون شهردار پاترسون، گفت که پیام این اعتصاب درخواست آتش بس برای نجات غیرنظامیان فلسطینی است.

عوده گفت: ما به عنوان شهروندان مسلمان آمریکایی تلاش زیادی کرده ایم تا این پیام را ارسال کنیم. انتخابات به زودی در 11 ماه آینده در راه است و با نزدیک شدن به رای بین دموکرات ها و جمهوری خواهان، فکر می کنم صدای ما شنیده خواهد شد.

با اجرایی شدن اعتصاب عمومی در نیوجرسی، بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان اعلام کرده اند که این اعتصاب را به زودی برگزار خواهند کرد.

دولت لبنان نیز اعلام کرده است که تمامی ادارات و موسسات دولتی را تعطیل خواهد کرد.

کد خبر 1738548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha