آتش مینی پالایشگاه بیرجند مهار شد

حیاتی از مهار آتش مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد.

علی حیاتی_ مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند_ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه آتش مخازن ۲۵۰ تنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه مهار شد، گفت: شب گذشته بار دیگر اطفا کامل حریق انجام شد اما در انتهای شب دوباره حریق آغاز شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند افزود: برای جلوگیری از ادامه حریق مخازن به طور مرتب سرد می شدند اما با این وجود دوباره اطفا افزایش و مخازن منفجر می شدند و امروز صبح عملیات اطفای حریق بار دیگر آغاز و حدود ساعت ۱۱ صبح آتش مهار و خاموش شد.

حیاتی یادآورشد: از نظر کارشناسی اطفای حریق به اتمام رسیده و ۷ تیم عملیاتی آتش نشانی در حال بازگشت از محل حادثه بوده و دو تیم عملیاتی برای جلوگیری از خطرات احتمالی در محل مستقر هستند.

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده از ابتدای حریق، فوم موجود در سازمان آتش نشانی، فرودگاه و شرکت نفت به محل اعزام شد و پس از آن با هماهنگی های استانداری و مدیریت بحران فوم جدید از خارج استان نیز به محل حریق منتقل شد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هزار لیتر آب که سه درصد آن را فوم تشکیل می دهد، مورد استفاده قرار گرفته است، تأکید کرد: مهار آتش با کمک دستگاه‌ها و ماشین آلات آتش نشانی انجام شد.

وی با اشاره به این مهم که از روز اول از فوم استفاده می شد، گفت: هر دو دقیقه حدود ۳۰۰ لیتر فوم تخلیه می شود و با توجه به داشتن تاریخ مصرف فوم نمی توان به میزان زیاد دپو داشت.

حیاتی یادآور شد: در ساعات اولیه حریق ۹۰ درصد اطفا انجام شد که متأسفانه به علت نشتی شیر مخزن، حریق بار دیگر گسترش یافت و وقتی به مرحله انفجار رسید تیم ها به عقب فرستاده شده  و پس از آرام شدن اوضاع، دوباره کار اطفا و سرد کردن مخازن دیگر در دستور کار قرار گرفت.

وی تأکید کرد: با مدیریت انجام شده خوشبختانه حریق تلفات جانی نداشت و در حال حاضر پس از اطفای حریق، مدیریت به کارخانه تحویل شد.

به گفته وی وظیفه ذاتی آتش نشانی اطفای حریق در شهر و حریم آن است اما با این وجود برای همکاری و پشتیبانی نیروهای آتش نشان طی این مدت در صحنه حضور فعال داشتند.

کد خبر 1738568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha