کانون فرهنگی و هنری در مسجد محمدرسول الله (ص) سرو افتتاح خواهد شد

مسجد محمد رسول الله (ص) محله سرو در نقطه صفر مرزی ایران با ترکیه صاحب کانون فرهنگی و هنری مسجد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان آذربایجان غربی، استان آذربایجان غربی یکی از ۳۱ استان ایران است، که در  شمال غربی ایران قرار دارد و مرکز آن شهر ارومیه است. آذربایجان غربی تنها استان هم‌مرز با کشور ترکیه است. در استان آذربایجان غربی علاوه بر زبان‌های  ترکی آذربایجان غربی و کردی، اقلیتی نیز به زبان‌های ارمنی و آشوری سخن می‌گویند.

منطقه سرو یکی از مناطق صفر مرزی این استان است که دارای 4 محله می باشد که محله سرو یکی از قدیمی‌ترین روستاها در این منطقه است که فاصله دو کیلومتری با شهر دارد ولی علارغم این مشکلات فعالیت های فرهنگی و قرآنی در مسجد محمد رسول الله (ص) سرو در حال انجام است.

ماموستا فرهنگ بهنام، امام جماعت مسجد محمد رسول الله (ص) محله سرو به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: در این مسجد فعالیت های قرآنی و نماز جماعت بصورت مستمر در حال انجام است ولی در فعالیت های فرهنگی و ورزشی مشکلاتی داریم.

وی افزود: این مسجد که از اواخر انقلاب تاسیس شده کانون گرمی برای اهالی روستا، نوجوانان و جوانان است و تقریبا همه روزه بعداز ظهر کلاس های قرآنی با حضور نوجوانان روستا دایر است.

ماموستا بهنام ادامه داد: طی سفری که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این منطقه و محله داشتند  مجوز افتتاح کانون فرهنگی و هنری مسجد را جهت انجام بهتر و بیشتر فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی را صادر کردند.  

وی گفت: امیدواریم با افتتاح این کانون بتوانیم فعالیت های بیشتر و بهتری را در حوزه مسجد برای اهالی روستا و نوجوانان و جوانان انجام بدیم.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت‌های مهمی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور هستند

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی،   به خبرنگار شبستان، گفت: افتتاح کانون فرهنگی هنری مساجد در این منطقه، نقش مهمی در رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت‌های مهمی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور هستند و باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود.

نوروزی همچنین بر همکاری دستگاه‌های اجرایی با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای توسعه فعالیت‌های این کانون‌ها تأکید کرد.

گفتنی است؛ بر اساس این گزارش، اقدامات لازم برای افتتاح کانون فرهنگی هنری مساجد در نقطه صفر مرزی سرو در حال انجام است و این کانون به‌زودی افتتاح خواهد شد.

کد خبر 1738596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha