باید آگاهی و بصیرت نسل نوجوان و جوان را افزایش دهیم

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آگاهی و بصیرت مردم باعث خاموشی فتنه‌های دشمنان شد و ضرورت دارد که ضمن حفظ این آگاهی، بصیرت نسل نوجوان و جوان را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در نشست ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی و جهانی است، پاسداشت، حراست و نگهداری از این انقلاب که با خون هزاران شهید و رنج انسان‌های شایسته به ثمر نشست، وظیفه خطیر و سنگینی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انقلاب اسلامی همه ایده‌های استعمار، استکبار و افکار طاغوتی را به چالش کشاند و می‌کشاند و ضربات سخت و کوبنده‌ای بر پیکر استکبار و استعمار وارد کرده است.

وی ادامه داد: امروز ما می‌بینیم که انقلاب بدون توقف در حال مبارزه و جنگ بوده و به صورت خستگی ناپذیر به استکبار و استعمار حمله می‌کند.

آیت الله حسینی افزود: اسلام اگر وجود داشته باشد با این گونه افکار استعماری و استکباری سازگاری نخواهد داشت و چون انقلاب اسلامی بر پایه اسلام پایه‌ریزی شده، امکان سازش بین حق و باطل وجود ندارد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باطل در این میدان بیکار نیست، بیان کرد: از لحظات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن توطئه‌های بسیار سنگینی را در قالب‌های گوناگون بر علیه نظام، انقلاب و ملت ایران طراحی و اجرا کرده است.

وی کودتا، جنگ، ترور، تحریم، فتنه‌های متعدد که یکی از آنها فتنه سال ۱۳۸۸ بود را از فعالیت های دشمنان دانست و گفت: دشمن در هر زمان و مکانی تلاش می‌کند تا تفرقه، شکاف و اختلافی بین ملت ایجاد کند تا قدرت نظام کاهش پیدا کند و آن را زمین گیر کند که برای جلوگیری از این توطئه‌ها، مردم نیاز به بصیرت، آگاهی و دانایی دارند.

آیت الله حسینی اظهار کرد: اگر در زمان حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و حتی در زمان پیامبر اکرم (ص) مردم بصیرت و آگاهی کامل را داشتند، اهل بیت علیهم السلام منزوی نمی‌شدند و اسلام حقیقی ذبح نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: انقلاب پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته ولی دشمن بیکار نبوده و همیشه در حال توطئه و نقشه بر علیه نظام و انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر فتنه‌ها، جنگ‌ها، مشکلات، تحریم‌ها و فشارها را بر علیه نظام جمهوری اسلامی تحمیل نمی‌کردند، شرایط کشور بهتر از همیشه بود.

آیت الله حسینی بیان کرد: انقلاب اسلامی از جهت سیاسی، گرایش‌های مذهبی، مبارزه با استعمار و استکبار در سطح مطلوبی قرار گرفته که همه اینها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نظام جمهوری اسلامی یک نظام ارزشمند بوده و ما وظیفه داریم که از آن حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: آگاهی و بصیرت مردم باعث خاموشی فتنه‌های دشمنان شد و ضرورت دارد که ضمن حفظ این آگاهی، بصیرت نسل نوجوان و جوان را افزایش دهیم.

آیت الله حسینی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام عقلانی است و کلیت این نظام در مسیر حق، عدالت، خدمت به مردم و اسلام قرار گرفته است.

امام مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امروز هزاران شبکه بیگانه بر علیه اخلاق و معنویت در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند تا جوانان این مرز و بوم را از مسیر اسلام خارج کنند.

وی افزود: دشمنان تلاش فراوانی در راستای ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی در کشورمان انجام می‌دهند تا نظام اسلامی را در مدیریت‌های مختلف جامعه ناکارآمد جلوه دهند.

آیت الله حسینی در پایان ضمن تاکید بر اینکه باید پوشش‌ها و فضاهای نامناسب در دانشگاه‌ها را کنترل کرد، از مسئولان خواست تلاش کنند تا برنامه‌ها به نحو مطلوب در جامعه برگزار شود.

کد خبر 1738629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha