آغاز ششمین اجلاس استانی نماز در یاسوج

ششمین اجلاس استانی نماز در استان کهگیلویه و بویراحمد با قرائت پیام رئیس ستاد قامه نماز کشور در یاسوج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، ششمین اجلاس استانی نماز استان کهگیلویه و  بویراحمد امروز با قرائت پیام حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سالن مرحوم حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) کتابخانه عمومی شهر یاسوج آغاز شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد در این اجلاسیه با بیان اینکه زیباترین تجلی عبادت نماز است، گفت: ششمین اجلاسیه استانی در حالی برگزار می‎شود که فعالیت های خوبی با موضوع نماز در بین مدارس و مراکز آموزشی و اداری در حال انجام بوده و هر کسی در حد توان به وظایف خود عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا قاسمی با اشاره به اینکه اجلاسیه ملی نماز دی ماه امسال در استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: معرفی و تجلیل از فعالان حوزه نماز، نمازخانه های فعال بین راهی و رسانه های برتر در جهت ترغیب گروه های مردمی در امر ترویج نماز است.

وی شعار اجلاسیه نماز امسال را «نسل نو با رویکرد مدرسه، مسجد و دانشگاه» عنوان کرد و افزود: بخش زیادی از دانش آموزان نیازمند آشنایی با احکام و اسرار نمازخانه هستند و اجلاسیه نماز در مدارس و دانشگاه برگزار شود و متولیان در جهت عملی شدن این شعار گام بردارند.

حجت الاسلام قاسمی به وضعیت اقامه نماز در این استان اشاره و اظهار کرد: به دلیل پیشینه مذهبی که داریم جزء استان های خوب در برگزاری و اقامه نماز هستیم، اما نباید از رسالت تبلیغ نماز که وظیفه همگانی است غافل شویم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی، گفت: فضای مجازی شبهاتی را در ذهن جوانان و نوجوانان ایجاد کرده که هم فرهیختگان و اندیشمندان باید برای آن پاسخ داشته باشند و فعالان فضای مجازی هم برای رسیدن به نقطه مطلوب در بخش نماز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی مهم ترین هدف اجلاسیه نماز را تشویق کسانی که برای ترویج فرهنگ نماز همه تلاش خود را کردند دانست و گفت: ترغیب دیگران به ترویج فرهنگ نماز دیگر هدفی است که در اجلاسیه های استانی دنبال می کنیم.

حجت الاسلام قاسمی گفت: با استفاده از سامانه سجاده دستگاه ها مورد ارزیابی قرار گرفتند و دستگاه هایی که نمره لازم را کسب کردند رتبه های برتر را کسب کردند، ضمن اینکه توصیه می کنیم دستگاه ها پیوست نماز داشته باشند.

گفتنی است، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت پخش فرآورده های نفت، اداره فناوری و ارتباطات، پست، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، استانداری، علوم پزشکی، بانک سپه ،تامین اجتماعی و استاندارد در این اجلاسیه مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 1738659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha