شهدای دانش‌آموز با بصیرت از جبهه حق دفاع کردند

حجت الاسلام میثم تارم با بیان اینکه دانش آموزان در ۸ سال دفاع مقدس نقشی بی نظیر و بی بدیلی خلق کردند، گفت: دانش آموزان زیر ۱۵ سال و ۱۵ سال این قاسم های زمان با بصیرت و معرفت وارد جبهه دفاع از حق، دفاع از جمهوری اسلامی و کشور ما شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، اولین یادواره شهدای ۱۵ و زیر ۱۵ سال استان کرمان در مصلی پیامبر اعظم (ص) جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این یادواره، با بیان اینکه دانش آموزان در ۸ سال دفاع مقدس نقشی بی نظیر و بی بدیلی خلق کردند، گفت: دانش آموزان زیر ۱۵ سال و ۱۵ سال این قاسم های زمان با بصیرت و معرفت وارد جبهه دفاع از حق، دفاع از جمهوری اسلامی و کشور ما شدند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که دانش آموزان در دفاع مقدس بصیرت فهم، شعور و درک را به‌ جهان مخابره کردند، ابراز کرد: جهان با ابزار رسانه می خواست القا کند که این دانش آموزان را با زور به جبهه آورده اند اما صحبت های حکیمانه این دانش آموزان در رسانه ها و در هنگام اسارت، باعث شد تا دشمن نتواند سوء استفاده کند.

وی با اشاره به این که برخی از این دانش آموزان شهید شده یا آزاده و جانباز هستند، اظهار کرد: از بین این‌ همه شهدای گرانقدر، امام خمینی (ره) دانش آموزی را رهبر جامعه می خواند که ۱۳ ساله بود، ایشان شهید فهمیده را به عنوان رهبر به جامعه معرفی کردند.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه شهدای دانش آموز ضمن حضور در جبهه از درس و تحصیل غافل نبودند، عنوان کرد: بسیاری از آنها در شرایط سخت جبهه ادامه تحصیل دادند و دیپلم گرفتند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: هنرنمایی والدین در تربیت صحیح دانش آموزان و هنرمندی معلمان باعث شد تا این دانش آموزان با التماس، خواهش و دستکاری در شناسنامه خود را به جبهه برسانند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای دانش آموز تا همیشه برای ما و تمام نسل های آینده به ویژه نوجوانان و جوانان الگو و اسوه خواهند بود.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: یادواره های شهدا فرصتی است تا نام و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و با اقتدار به سیره آنها ادامه دهنده راهشان باشیم.

کد خبر 1738674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha