در ایام فاطمیه باید برای تبیین سبک زندگی فاطمی در جامعه تلاش کنیم

عبدالمالکی گفت: در ایام فاطمیه باید برای تبیین سبک زندگی فاطمی در جامعه تلاش کنیم و بی‌شک زندگی حضرت زهرا(س) از هر نظر الگویی مناسب برای تمامی افراد جامعه هستند.

مهدی عبدالمالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت سبک زندگی فاطمی در جامعه امروز، گفت:در واقع مشکلاتی که امروز در زندگی فردی و خانوادگی با آن مواجه می شویم و سبب بروز ناآرامی و سلب آرامش شده، به دلیل انتخاب مسیر نادرست در سبک زندگی شده است. سبک زندگی ای که پایه و اساس آن از ابتدا بر اساس مادیات، پول و ثروت شکل گرفته است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کرمانشاه افزود: اهمیت و جایگاه تربیت فرزند در سبک زندگی فاطمی تربیت فرزند از جایگاه و اهمیتی والایی برخوردار است لذا حضرت فاطمه(س) برای تربیت فرزندانش توان مضاعف اختصاص می‌داد، لذا تربیت فرزند اصل مهمی در سبک زندگی فاطمی بوده و مادران باید فرزندان خود را در اولویت قرار دهند و به شکل مناسب تربیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام که منتسب به حضرت زهرا(س) است باید سبک زندگی درست را به بانوان یادآوری کنیم و این امر جای تأسف دارد که در جامعه اسلامی ما فرهنگ غربی ترویج داده می‌شود و بانوان از آن مشق می‌گیرند بر این اساس لازم دیدیم تا سبک زندگی فاطمی را مرور کنیم.

عبدالمالکی تصریح کرد:  امام جمعه سردرود با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) همیشه سعی می‌کرد مشکلات خانواده را مدیریت کند و همواره لبخندی شادی‌بخش بر چهره داشت که برای تمامی اعضای خانواده آرامش بخش بود و غم و غصه امیر المومنین(ع) را رفع می‌کرد، تاکید کرد: زندگی در دنیای مادی اهل بیت فاطمه(س) را از وظیفه اصلی خود غافل نکرده بود و آنان در مسیر عبودیت قرار داشتند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کرمانشاه اظهار کرد:زهد، تقوا، همسرداری، ولایت‌پذیری و تمامی صفات برتر حضرت زهرا(س) به عنوان کامل‌ترین و اسوه برای بانوان است و باید همگان از آن درس بگیریم.

وی در پایان گفت:امروز دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال برچیدن حیا، عفت و پاکدامنی از جامعه بانوان هستند. وقتی بتوانند  جامعه ای زنان و دختران را متزلزل کنند، قطعا پایه ای زندگی و جامعه را از بین می برند و کانون گرم خانواده تبدیل به کانون جنگ و جدال، تبدیل می‌شود.

کد خبر 1738814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha