مستند « شوق وصال» در یزد رونمایی شد

مستند « شوق وصال» از خادم الحسین سید حسین میرجلالیان تهیه شده در صدا و سیما مرکز یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مراسم رونمایی از مستند « شوق وصال» با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، احسان کریمی میبدی مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد و خانواده خادم الحسین مرحوم سید حسین میرجلالیان برگزار شد.

مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد در این مراسم گفت: ما در حوزه سند تحول که نگاه جدید سازمانی است محور جدیمان را هویت قرار داده ایم تا وقتی صحبت از یزد و یزدی می شود از هویت و ویژگی های این استان تداعی شود.

وی افزود: یکی از مفاهیم جدی در شناخت یزد حسینیه ایران بودن این استان است .

کریمی گفت: این حسینیه ایران و هویت یک شب بدست نیامده و برگرفته از تلاش های شبانه روزی مردم این استان است که نقش پیرغلامان در این هویت بسیار مهم و موثری بوده است.

مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد بیان کرد: یکی از رسالت های جدی صدا و سیما توجه به ابعاد هویتی پیرغلامان و نوکران امام حسین ع است که در مجموعه معاونت سیما و به کارگردانی ابوترابی یکی از این اتفاقات صورت گرفت.

ابوالقاسم ابوترابی زارچی کارگردان مستند « شوق وصال» در این مراسم گفت: این افتخار را دارم که از بچگی در خانواده ای بزرگ شده ام که ذکر یا حسین در خانه شنیده می شده و روضه خوانی خانگی داشتیم.

وی افزود: سال ها است که در صدا و سیما فعالیت دارم و مشغول به ضبط روضه های خانگی و سنتی هستم و امسال نیز طرحی مبنی بر ضبط ده روضه های خوانی سنتی داشتیم.

این کارگردان یزد بیان کرد: امسال در روز هشتم محرم برای ضبط خانگی به روضه خانگی میرجلالیان رفتم و با بانی مجلس هماهنگ کردم که مصاحبه ای بگیرم.

ابوترابی ادامه داد: مرحوم میرجلالیان در حین مصاحبه به حضور خود در شش دهه در مراسم روضه خوانی اشاره کرد در پایان سوالی پرسیدم که همان لحظه وی ایستاد دست به پیشانی گذاشت و به سجده رفت و ندای یاحسین گفت و به حالت سجده از دنیا رفت.

وی ادامه داد: این مستند بر اساس زندگی حسینی مرحوم جلالیان تهیه شده است که امیدوارم مورد رضایت الهی قرار گیرد.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: فردی که بیش از 60 سال روضه خوانی و اقامه عزای سیدالشهدا کرده این چنین عاقبت به خیر می شود.

وی  با اشاره به زمان وفات میرجلالیان در مراسم روضه و اقامه این عزاداری گفت: این اتفاق بایستی صورت می‌گرفت که این روضه ماندگار شود.

کد خبر 1738862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha