سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی برگزار می شود/۹ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار

دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم از برگزاری سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با رویکرد «تربیت اسلامی نسل منتظر» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان قم امروز(پنجشنبه ۲۳آذرماه) در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمبه با تشریح فعالیت های این بنیاد در قم گفت: با توجه به فعالیت فرقه انحرافی و جذب افراد ناآگاه، بنیاد مهدی موعمود شورای سیاست گذاری را با چندین کارگروه تشکیل داد.

دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم افزود: مخاطبان برنامه های این بنیاد، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و عموم مردم شامل مساجد و هیئات هستند.

وی در ادامه به اهمیت و نقش آفرینی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی حاضر چهل مدرسه با کارشناسان ما در قم در ارتباط هستند و طی تفاهم نامه ای ۵۰۰ مدرسه نیز در حال ارتباط گیری با شورای سیاست گذاری هستند.

مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان قم ادامه داد: در همین راستا نیز فراخوان سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با رویکرد «تربیت اسلامی نسل منتظر» منتشر شده است.

وی به محورهای سومین همایش انقلاب اسلامی و مهدویت اشاره کرد و گفت: تعلیم و تربیت اسلامی و مهدویت با تاکید بر پیوند فرهنگ انقلاب اسلامی و تعلیم و تربیت مهدوی و اثر متقابل آنها، همچنین مبانی، برنامه ها و روش های تعلیم و تربیت مهدوی، و همچنین آموزه های مهدوی و پرورش نسل منتظر در سند تحول آموزش و پرورش محور اول همایش است.

وی به محور دوم اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی و فرهنگ و اندیشه مهدوی با تاکید بر رسالت و نقش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در اجرای سند ملی مهدویت، همچنین رسالت حوزه و دانشگاه در نشر معارف مهدوی، و همچنین ویژگی های تمدن مهدوی در آخرالزمان محور دوم این همایش است.

شهیدی در ادامه به موضوعات علمی همایش اشاره کرد و افزود:نقش انقلاب اسلامی در گسترش تربیت مهدوی، راهبرد عملیاتی انقلاب اسلامی در راستای زمینه سازی ظهور، نقش انقلاب اسلامی در اصلاح نگرش به انتظار ظهور، نقش انقلاب اسلامی در احیای آموزه مهدویت، نقش مهدویت و انتظار در پیروزی انقلاب از جمله موضوعات این همایش است.

دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم، مهدویت و انتظار از نگاه امامین انقلاب، نقش مهدویت و انتظار در پویایی هنر دینی در انقلاب اسلامی، مهدویت؛ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی؛ راهبردها و چالشها، الگوی مفهومی راهبردهای تربیت مهدوی در نظام آموزشی کشور، تحلیل رسالت مهدویت و انتظار در شکل دهی جامعه مهدوی، و همچنین بررسی و نقد الگوی ترییت مهدوی در نظام آموزشی کشور را از دیگر موضوعات فراخوان اعلام کرد.

وی یادآور شد این همایش ۱۵ بهمن سال جاری در تالار سعدی شهر شیراز برگزار می شود و علاقه مندان تا ۹ دی فرصت دارند مقالات خود را در قالب های رساله دکتری، پایان نامه کارشناسی ارشد، مقالات علمی و پژوهش های کاربردی به دبیرخانه سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی به پایگاه اطلاع رسانی بنیاد مراجعه کنند.

کد خبر 1738912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha