جمعیت در توسعه و پیشرفت کشور نقش‌آفرین است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: جمعیت در توسعه و پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون نقش‌آفرین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز پنجشنبه (۲۳ آذر) در کنگره ملی جوانی جمعیت که در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت فرزند آوری و جوانی جمعیت، گفت: خانواده مهمترین رکن هر اجتماع و هسته اولیه جامعه را تشکیل می‌دهد و باید در حمایت از آن اهتمام جدی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، افزود: جمعیت هر جامعه در توسعه و پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون نقش‌آفرین است و باید جمعیت جوان مورد توجه کشور قرار گیرد، سیاست افزایش جمعیت در ایران دیر شروع شده و خیلی از اصول مورد توجه قرار نگرفته و اکنون باید نسبت به این مسئله مهم چاره‌اندیشی کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جمعیت جوان، امید به موفقیت را در جامعه زنده نگه می دارد، ادامه داد: باید بدانیم که هر تمدن و هر جامعه ای برای امیدواری و پیمودن مسیر آینده و پیشرفت و سعادت خود نیاز به جمعیت جوان دارد و متولیان امر باید به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه قدرت و توسعه هر کشوری با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می کند، اضافه کرد:حرکت به سمت توسعه همه جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقا سرمایه انسانی دارد و یکی از مهم ترین مولفه‌های آن جمعیت جوان، بانشاط و پویا است.

رفع مشکل جوانی جمعیت با سیاست های درست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست کاهش جمعیت کشور در مقطعی اشتباه بوده است، اظهار کرد: به طور قطع دست‌هایی در این مقوله دخالت داشتند و امروز باید با سیاسیت های درست این مشکل را مرتفع کنیم.

امام جمعه اراک به شعار نادرست «فرزند کمتر زندگی بهتر» در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: باید در آن سالها مدیریت تنظیم جمعیت اعمال می‌شد و از اجرای این شعار نادرست جلوگیری به عمل می‌آمد.

وی همچنین با بیان اینکه نرخ باروری در استان به نیم درصد رسیده است، ادامه داد: استان مرکزی جزو استان‌های پیر کشور محسوب می‌شود و باید با جدیدت در این راستا چاره اندیشی شود.

این مقام مسئول انسان ها را سرمایه های انسانی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: اگر سرمایه انسانی وجود نداشته باشد کارها به درستی انجام نمی شود و کشور در بلندمدت با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان ضروری است

آیت الله دری نجف آبادی ازدواج آسان و فراهم کردن زمینه برای ازدواج جوانان را نیز ضروری دانست و گفت: بنا به دستورات دین مبین اسلام سن ازدواج نباید به تاخیر بیفتد و تحت تاثیر فرهنگ بیگانگان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک تلاش برای جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده را یکی از ضروری ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم دانست و اضافه کرد: نگاه فرهنگی و اعتقادی به حوزه خانواده و تقویت مبانی خانواده تحت هیچ شرایطی نباید مورد تهدید قرار گیرد.

این مقام ارشد استان ادامه داد: متولیان فرهنگی کشور وظیفه دارند نسبت به تقویت باورهای اعتقادی جامعه تلاش کنند تا آسیبی به مناسبات خانواده و قداست آن وارد نشود.

کد خبر 1738938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha