برپایی ۲۴ مجلس عزای فاطمی در شهر جیرفت

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا گفت: ۲۴ مجلس عزا در مساجد، تکایا و حسینیه ها در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) از یک شب تا پنج شب برپا می شود.

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: در سطح شهرستان جیرفت هیئات مذهبی و شیفتگان مکتب اهل بیت (ع) در دهه دوم فاطمیه، مجالس عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی برپا می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت افزود: ۲۴ مجلس عزا در مساجد، تکایا و حسینیه ها در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) از یک شب تا پنج شب برپا می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر برپایی ۲۴ مجلس عزا در سطح شهر جیرفت، ۴۰ مجلس عزاداری در شهر علی آباد و بخش های ساردوئیه، اسفندقه، اسماعیلیه و جبالبارز توسط دوستداران اهل بیت (ع) مجالس برپا خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری نیا ابراز کرد: در کنار برپایی مجالس عزاداری، همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) ویژه برنامه تجمع هیئات مذهبی در حسینیه شهدای شهر جیرفت با حضور عزاداران آن حضرت برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت یادآور شد: این اداره به منظور کمک به برپایی مجالس عزای فاطمی، اقدام به توزیع اقلامی همچون برنج و شکر به نرخ دولتی در بین هیئات مذهبی کرده است.

وی فاطمیه را بزرگداشت مکارم اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: فاطمیه بهترین فرصت برای بیان جایگاه و فضیلت ‌حضرت زهرا (س) و ترویج سبک زندگی اسلامی است. ‌

حجت الاسلام اکبری نیا با بیان این که فاطمیه درس حمایت از ولایت و رهبری به ما می دهد، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) بزرگترین حامی و فدایی ولایت است که با فداکاری درس ‌ولایتمداری و امام‌ محوری را به همگان آموخت.

کد خبر 1738948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha