برگزاری سوگواره«یاس نبوی» در امامزادگان آستارا

مرواریدی از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» به مناسبت ایام فاطمیه(س) در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان آستارا خبر داد.

حسن مرواریدی با بیان‌این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: سوگواره «یاس نبوی» همزمان با ایام فاطمیه(س) در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا با بیان‌اینکه برنامه‌‎های سوگواره«یاس نبوی» از امشب(پنجشنبه، ۲۵ آذر) و بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برگزار می‌شود، افزود: سخنرانی، روضه‌خوانی و مداحی از جمله برنامه‌های این سوگواره است.

وی تصریح‌کرد: در مراسم امشب حجت‌الاسلام دکتر آدم‌زاده امام جماعت امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) به ایراد سخنرانی پرداخته و جلیل ابراهیم‌زاده مداحی و روضه‌خوانی می‌کند.

مرواریدی با اشاره به اینکه ویژه برنامه سوگواره«یاس نبوی» روز یکشنبه ۲۶ آذر برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی امام جمعه بندر آستارا سخنرانی می‌کند و روضه‌خوانی و مداحی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا، ترویج اخلاق و  سیره حضرت فاطمه زهرا (س) را از اهداف برگزاری سوگواره«یاس نبوی» دانست و گفت: در تلاشیم تا برنامه‌ها و روضه‌های ایام فاطمیه(س) که با حضور پرشور مردم در امامزادگان برگزار می‌شود سبک زندگی و اخلاق و شخصیت دخت نبی اکرم (ص) برای بانوان به‌ویژه نسل جوان تبیین شود.

مرواریدی خاطرنشان‌کرد: سیاه‌پوش کردن و فضاسازی امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از دیگر اقدامات انجام شده برای برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه(س) در امامزادگان آستارا است.

کد خبر 1738949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha