ثبت نام عمره مفرده در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام سفر زیارتی عمره مفرده از صبح امروز (۲۳ آذر) در استان خبر داد.

حسین دستگردی- مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به آغاز ثبت نام عمره مفرده از ساعت ۹ امروز صبح، گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت اعلام شده از مرکز، در مرحله اول متقاضیان و اولویت های یک تا ۱۵۰ می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

وی تاریخ اولین اعزام را ۶ دی ماه اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت زمان تا اولین پرواز از فردا، از اولویت یک تا ۴۰۰ می توانند برای پرواز ۶ دی ماه اقدام به ثبت نام کنند.

دستگردی زمان آخرین پرواز را ۸ اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و یادآور شد: مجموع ظرفیت اعلام شده مرکز، طی دو ماه (از ۶ دی تا ۸ اسفند ماه) را ۵۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: در صورت استقبال زائران پیگیری های لازم برای افزایش طرفیت انجام می شود.

وی با توجه به محدودیت زمانی تا ۶ دی ماه (حدود دو هفته) یادآور شد: برای راحتی کار زائران، دفاتر زیارتی جمعه و یکشنبه نیز برای مراجعه زائران و ثبت نام آنها باز است.

این مقام مسئول تعداد دفاتر زیارتی در استان را ۳۸ باب اعلام کرد و تأکید کرد: همه دفاتر برای ثبت نام زائران آمادگی کامل را دارند.

وی یادآور شد: متقاضیان می توانند برای ثبت نام از طرق سامانه عمره به نشانی omreh.haj.ir اقدام کنند و برای دریافت اطلاعات هم علاوه بر این سامانه می توانند از طریق#۶۴۵۱۱*۴*نیز استعلام اولویت خودرا مشاهده کنند.

دستگردی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۹۵ هزار زائر در صف انتظار هستند، گفت: در صورت استقبال زائران می توان پیگیری های لازم برای افزایش ظرفیت را انجام داد.

وی هزینه‌های اعلام شده برای این مهم را ۴۰ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان و ۴۴ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس درجه هتل و امکانات ارائه شده به زائر، این رقم متفاوت است.

به گفته وی بر اساس پیگیری های صورت گرفته بالغ بر ۱۳ میلیون تومان برای هزینه بلیط هواپیما و مابقی بر اساس نرخ ارز بانک مرکزی پرداخت شده به سازمان حج و زیارت کشور، برای هزینه های تغذیه، هتل و... می باشد.

وی با اشاره به این مهم که مدت ۹ سال تشرف به عمره مفرده تعطیل بود، از متقاضیان خواست نسبت به ثبت نام خود در زمان اولویت های ارائه شده اقدام نموده و یا اگر قصد فروش فیش عمره را دارند از طریق دفاتر این مهم انجام شود.

 مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در خصوص پرواز عمره مفرده از استان گفت: با وجود ظرفیت ۵۳۳ نفری اعلام شده این مهم از استان محقق نشد چرا که با توجه به تعداد اندک زائران طی دو ماه، داشتن پرواز از استان برای خدمات هواپیمایی توجیه ندارد.

به گفته وی پرواز زائران عمره از ۱۰ ایستگاه کشور انجام می شود و زائران خراسان جنوبی برای رفتن به عمره مفرده از ایستگاه مشهد مشرف می شوند.

دستگردی یادآور شد: در صورت استقبال زائران برای ایجاد ایستگاه پرواز از خراسان جنوبی، پیگیری های لازم انجام می شود.

کد خبر 1738954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha