جامعه امروز نیازمند بانوانی در تراز حضرت زهرا(س) است

اسماعیلی گفت: امروز در صحنه های مختلف به زنانی در تراز حضرت زهرا(س) و زینب کبری نیازمندیم که بتوانند در صحنه های مختلف چون امر به معروف و نهی از منکر، و صحنه های سیاسی و اجتماعی و دفاع از ولایت حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، ۲۳ آذر ماه ملایر میزبان دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بود. شهدایی که آمده بودند تا بوی یاس را در روزهای ماتم مادر خوبی ها زنده کنند و فضای شهر به عطر شهادت آمیخته شود.

این شهدا امروز  میهمان مراسم‌ها و برنامه ها و یادواره‌های مختلفی که همزمان با ایام فاطمیه در سطح شهرستان ملایر برگزار شده بود بودند.

یکی از مراسم هایی که امروز مزین به عطر شهدای  گمنام شد یادواره شهدای زن ملایر در سالن  همایش های فرمانداری ملایر بود شهری که ۱۱۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و از این تعداد ۴۲ تن از شهدا زنان شهیده هستند.

مراسم با حضور جمعی از مسئولان، مادران، همسران و دختران شهدا و بانوان بسیجی و حضور گسترده سایر بانوان شهرستان ملایر خانوادهای معظم شهدا، بانون بسیجی، فرهنگی و سایر بانوان شهرستان برگزار شد.

  سلمان اسماعیلی سخنران ویژه این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وشهدای زن با بیان اینکه در دنیای امروز دو گفتمان شرقی و غربی در خصوص زن وجود دارد اظهار کرد: در گفتمان شرقی زن یک موجود خنثی و بی نقش وتماشاگر اوضاع و احوال بوده و نقشی در ساخت های تغییر و تحول و اجتماع ندارد و در گفتمان غربی زن موجودی است که جنسیت او بر شخصیتش غلبه دارد و ابزاری برای نظام سرمایه داری و لذت جویی مردان است و تا زمانی که مطابق گفتمان غربی باشد زن است و اگر این گفتمان را نداشته باشد زن نیست.

جامعه امروز نیازمند بانوانی در تراز حضرت زهرا(س) است

فرماندار ملایر وجود ۷ هزار زن شهیده  ایرانی  مسلمان و ۴۲ بانوی شهید ملایر را به منزله معنای واقعی کلمه و تبلور بیان امام در شعار نه شرقی نه غربی برشمرد و گفت: زن ایرانی یک مسیر جدید و یک تابلوی دلنشین در برابر نه شرقی نه غربی را  به جهان نشان داد و ثابت کرد که  زن ایرانی و ارتش چند هزار نفری شهدای زن ایرانی نشان داد که زن ایرانی هم سرشار از عاطفه و رحمت بوده و هم در میدان های بزرگ حماسه و شهادت حاضر شده و مردانه ترین فتوحات را داشته باشد

وی اضافه کرد: زنان ایرانی نشان دادند که هم در ساحت خانواده می توانند یک خانواده متعادل را معرفی کنند که از دل آن هزاران مرد تاریخ ساز به دنیا معرفی شوند و هم می توانند هم در ساحت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و هم در مردانه ترین قله دفاع جان شیرین خود را برای آرمانهایشان به میدان آورند.

جامعه امروز نیازمند بانوانی در تراز حضرت زهرا(س) است

اسماعیلی با بیان اینکه زن ایرانی یک زن  خانه نشین وعنصر و شهروند درجه دو و  درحاشیه نیست بلکه عمل گرا بوده است گفت:زنان مقاوم ایرانی از شخصیت های تراز اول زنان عالم  چون  حضرت زهرا(س) زینب کبری(س) و حضرت خدیجه (س) درس گرفته اند  و زنان ایرانی به معنای واقعی کلمه معلم ثانی زنان عالم هستند.

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی زنان فلسطین در مقابل جنایات اسرائیل وقتی که فرزندان عزیزشان جلوی چشمان مادرانشان به شهادت می‌رسند افزود: این مقاومت و ایستادگی بانوان فلسطینی که دنیا را متحیر و متعجب کرده برگرفته از الگوی مقاومت و صبر  زنان ایرانی و زنان شهیده است.

فرماندار ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنان بزرگی چون مرضیه حدیدچی(دباغ) به عنوان شخصیتی بی نظیر در همه ابعاد یک بانوی کامل اسلامی گفت: ایشان نه تنها در  صحنه های دفاع از امام و انقلاب و نقش آفرینی های بی نظیر و تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی حتی در خارج از مرزها نامی درخشان دارد و به حکم امام  راحل بعد از پیروزی انقلاب فرمانده سپاه همدان می‌شود و بعد از آن نیز سوابق ارزنده ایشان در خدمت به این نظام بر کسی پوشیده نیست.

جامعه امروز نیازمند بانوانی در تراز حضرت زهرا(س) است

وی وجود مادران، همسران و دختران شهدا را  افتخاری بزرگ برای نظام انقلاب اسلامی و شهرستان ملایر برشمرد و تصریح کرد: امروز کنار هم جمع شده ایم که از مقام والای بانوان شهیده تکریم کنیم و ما امروز به زنانی که در ساحت های  مختلف در پیشبرد اهداف نظام و کشور تاثیر گذارند افتخار می‌کنیم.

 اسماعیلی با اشاره به فضایل اخلاقی حضرت زهرا(س)   به عنوان والاترین الگوی زنان عالم  گفت: وقتی از زهرا می‌گوییم هدف و انگیزه اصلی ایشان شجاعت، بصیرت، جهاد تبیین و در یک کلمه نه دفاع از همسر بلکه دفاع از ولایت بود و زنان ایرانی نیز در صحنه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی نشان دادند که مدافع این انقلاب هستند.

فرماندار ملایر با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدید معتبری نظامی و امنیتی را به رسمیت نمی‌شناسد و فوق العاده قدرت مند و موثر است و دشمنان این نظام جرات نمی‌کند ما را تهدید امنیتی و نظامی کند اما به لحاظ فرهنگی و سیاسی چار آسیب پذیری هایی هستیم افزود:امروز در صحنه های مختلف به زنانی در تراز حضرت زهرا(س) و زینب کبری نیازمندیم که بتوانند در صحنه  های  مختلف چون امر به معروف و نهی از منکر، و صحنه های سیاسی و اجتماعی و دفاع از ولایت حاضر شوند.

وی با بیان اینکه زنان در عرصه های سیاسی می توانند پر قدرترین کانونهای امید آفرین برای همسران و فرزندان خود باشندافزود: امروز دشمن در عملیات جنگ روانی  به دنبال نا امیدی مردم است و می‌خواهد مردم را از مشارکت در صحنه هایس سیاسی مانند انتخابات نا امید کند.

جامعه امروز نیازمند بانوانی در تراز حضرت زهرا(س) است

 وی خاطرنشان کرد: صحنه انتخابات باید با مشارکت  مردان و و حضور زنان  امید آفرین و لبیک به نظام و رهبری و بیعت با ولایت باشد واگر امروز به دنبال پیروی از شهدا و الگو گیری از فاطمه الزهرا(س) هستیم باید در صحنه هایی سیاسی مانند انتخابات حضوری پر شور داشته باشیم.

در ادامه حکیمه حدیدچی فرزند مرضیه حدیدچی (دباغ) نیز با اشاره به اینکه مادرش مرضیه دباغ به عنوان یکی از بانوان تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی است اظهار کرد: ایشان و پدرم هر دو در خانواده اصیل و مذهبی رشد کرده و پدرم نیز در کنار مادرم  در امور سیاسی همیشه همراه و پشتیبان ایشان بود.

وی با بیان اینکه مادرم از شاگردان شهید آیت الله سعیدی که در زمان ساواک به شهادت رسید و  وشهید  صالحی از شهدای دوران دفاع مقدس هستند بود افزود: خانم دباغ علاوه بر امور سیاسی در امور خانه داری، فرزند پروری و یک همسر شایسته برای پدرم نقشی بی بدیل داشتند.

جامعه امروز نیازمند بانوانی در تراز حضرت زهرا(س) است

  فرزند خانم دباغ با بیان اینکه  ایشان علاوه بر نقش مادری در کنار فرزندان همیشه حضوری ارزشمند داشت و حتی در بازیهای کودکانه همراه ما بود افزود: ما هشت فرزند بودیم که مادرمان به خوبی  ما را مدیریت و تربیت می‌کرد و زمانی که بنده کلاس سوم ابتدایی و خواهر کوچکم یک سال و نیم بیشتر نداشت مادرم توسط ساواک دستگیر و زندانی شد.

وی با اشاره به فعالیتهای سیاسی خانم دباغ در دوران قبل از پیروزی انقلاب گفت:اگر مادر من از خیلی چیزها چشم پوشی نمی کرد خانم دباغ نمی شد، پدرم  شدیدا  به مادرم علاقه داشت  و در نبود ایشان خیلی روزهای سختی بوده و وقتی مادرم در زندان ساواک  بود ناراحت  اما صبور بودیم، اما ما همه سختیها را تحمل کردیم.

 حدیدچی با اشاره به شکنجه های مختلف ساواک بر سر خانم دباغ تصریح کرد: ساواک علاوه بر مادرم، خواهرم رضوان را که ۱۴ ساله و جرمش نوشتن اعلامه های امام بود دستگیر کرد و یکی از شکجه های  سخت ساواک این بود که هم خواهرم و هم مادرم را به مدت دو ماه در یک سلول انفرادی و به صورت سر پا نگه داشته بود و تا مچ پا نیز در آب بودند که واقعا  این شکنجه ها ناگفتنی است.

 وی با بیان خاطرات این بانوی ارزشمند و بی بدیل گفت: این انقلاب با سختیهایی این چنینی به دست آمده و و نباید به راحتی  آن را از دست بدهیم،   مادرم صبور بود همه نوع سختی را متحمل شد و امروز باید پیرو راه شهدای و چنین بانوانی باشیم.

جامعه امروز نیازمند بانوانی در تراز حضرت زهرا(س) است

 شعر خوانی یکی از بانوان شاعره  و مداحی مداحان اهل بیت از برنامه های این یادواره بود و بانوان حاضر در این یادواره  با مداحی مداح اهل بیت در سوگ ام ابیها و  شهید گمنام  اشک ماتم ریختند و با پیکر مطهر شهید وداع کردند.

 فاطمه رحمتی ملایر

کد خبر 1738974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha