نمایشگاه کوچه های بنی هاشم روایتگر حدیث غربت حضرت زهرا (س)

حجت الاسلام حمید بامری با اشاره به اینکه این دو نمایشگاه در واقع روایتگر حدیث غربت حضرت زهرا (س) در کوچه های بنی هاشم است، بیان کرد: این نمایشگاه ها از امروز به مدت ۵ روز دایر هستند و عاشقان اهل بیت (ع) می توانند از این نمایشگاه ها بازدید کنند.

حجت الاسلام حمید بامری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: همزمان با دهه دوم فاطمیه دو نمایشگاه یاس نبوی و کوچه های بنی هاشم در شهرستان عنبرآباد گشایش یافت.

امام جمعه عنبرآباد افزود: این نمایشگاه ها در روستاهای علی آباد غدیری و سعدآباد گسترش توسط گروه تبلیغی فرهنگی رهپویان شهداء و با همکاری مسئولین شهرستان و دهیاران و شوراهای اسلامی این روستاها برپا شده است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه بخشی از وقایع تاریخ اسلام همچون ماجرای غدیر، رحلت پیامبر اکرم (ص) و ماجرای هتک حرمت به خانه حضرت زهرا (س) با ابزار هنر به تصویر کشیده شده است.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: در این نمایشگاه ها سعی شده تا وقایع پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) با وقایع امروز تطبیق داده شود.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: در کنار به تصویر کشیدن بخشی از وقایع تاریخ اسلام، غرفه هایی همچون خانواده که به تبیین اهمیت جایگاه خانواده در جامعه می پردازد، برپا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین غرفه ای به معرفی شهدای شهرستان عنبرآباد اختصاص داده شده تا مراجعین با سبک زندگی و سیره این شهدا آشنا شوند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: غرفه کودک یکی دیگر از غرفه های این نمایشگاه ها است که در آن کودکان با معارف اسلامی آشنا می شوند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به اینکه این دو نمایشگاه در واقع روایتگر حدیث غربت حضرت زهرا (س) در کوچه های بنی هاشم است، بیان کرد: این نمایشگاه ها از امروز به مدت ۵ روز دایر هستند و عاشقان اهل بیت (ع) می توانند از این نمایشگاه ها بازدید کنند.

وی یادآور شد: در کنار برپایی این نمایشگاه ها مجالس عزا همراه با سخنرانی و مداحی نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: این دو نمایشگاه با رویکرد معرفت‌ افزایی و آشنایی مردم با معارف اهل‌بیت (ع) به ویژه آشنایی نسل نوجوان و جوان با ظلم و ستمی که به حضرت فاطمه(س) روا شد، برپا شده است. 

کد خبر 1738989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha