شهید مفتح خادم مخلص و واقعی این انقلاب بود

امام جمعه موقت شهرستان مارگون با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح، گفت: شهید مفتح خادم مخلص و واقعی این انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «کاظم رضایی اصیل» ظهر امروز (24 آذر ماه) ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را به لقمه حرام در زندگی و تاثیرات منفی آن اختصاص داد و اظهار کرد: قرآن کریم و روایات به طور مکرر گوشزد می‌کنند که خداوند برای احدی از طریق حرام رزق و روزی قرار نداده است.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون با اشاره به اینکه کتاب سعادت بخش الهی در بسیاری از آیات مردم را به طور جدی از آلوده شدن و نزدیک شدن به مال حرام نهی می‌کند، گفت: «انَّ الذینَ یَاکِلُونَ اموالَ الیَتامی ظُلماً انّما یَاکِلوُنَ فی بُطُونِهِم ناراً و سَیَصلَونَ سَعیراً بی شک کسانی که مال یتیمی را از روی ظلم می خورند در شکم آتش می خورند و به زودی در آتش فروزان هستند».

وی یکی از آثار لقمه حرام را در این دانست که در نسل‌ و ذریه انسان تاثیر می‌گذارد و ادامه داد: عالم، عالم اسباب بوده و در کویر خشک بی آب اگر گندم کشت کنیم، یقینا رشد نخواهد یافت.

 حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به فرموده امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «کَسبُ الحَرام یُبَیّنُ فی الذُریَّه، کسب و روزی حرام خودش را در ذریه و فرزندان آدم نشان می‌دهد»، افزود: مرحوم شیخ نخودکی اصفهانی فرمودند «من به هر مقام و مرتبه ای که رسیدم و خداوند به من عنایت فرمود، به واسطه سه چیز بود، یکی از آنها رزق و روزی حلال بوده که بر سر سفره عیال و خانواده ام می آوردم که متاسفانه در زمانه کنونی انسان شاهد است که بعضی از درآمدها بوی لقمه حرام و ربا می‌دهند که بلاشک در نسل و ذریه آدمی زاد موثر واقع خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: پیغمبر اسلام (ص) فرمودند «کسی که دست از لقمه حرام بردارد، خداوند سبحان در همین دنیا نه در آخرت به او عنایت می کند و اجر و پاداش او را خواهد داد».

وی با ذکر داستانی از مرحوم آیت الله اراکی که ایشان نیز از لسان یکی از شاگردان خود به نام آسید مهدی کشفی نقل می‌کند، اظهار کرد: آسید مهدی کشفی انسانی وارسته و اهل زهد و تقوی بودند که خداوند به ایشان لطف و عنایت خاصی داشت و آن هم بر اساس مراقبه نفس بوده است.

حجت الاسلام رضایی اصیل در ادامه این داستان، گفت: ایشان برای آقای اراکی نقل کردند که یکی از نیمه های شب بیدار شدم، نزدیک به اذان صبح در گوشه ای از حیاط قدم می زدم که خداوند حالت مکاشفه ای را به من در همان لحظه نشان داد و آن این بود که در گوشه ای از حیاط خانه ام دوتا ملک چاله ای حفر کرده بودند که در آن چاله یکی از دوستان تاجرم را قرار داده بودند تا گلو سنگ و گل و لای ریخته بودند و آنچنان وحشتناک عذاب می‌دادند.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون ادامه داد: من هرچه می خواستم منجی آن دوستم شوم ولی آن دو ملک بدون توجه به دخالت من آن شخص را عذاب می دادند، من به کلی حالم بد شد از آن صحنه و بالفور عازم خانه استادم مرحوم میرزا جواد آقای ملکی تبریزی شدم و چنان طوری درب خانه اش را کوبیدم که ایشان آمد، بدون از اینکه من تکلم کنم، گفتند آسید مهدی چه شده که این همه در می زنی؟! باباجان خدا یه صحنه کوچک نشان تو داده تحمل کن، گفتم استاد این چه صحنه ای بود که من در حالت مکاشفه دیدم؟!!.

وی بیان کرد: ایشان فرمودند آسید مهدی فلان دوست شما که تاجر است و در تهران سکونت دارند، عزرائیل الان دارد قبض روح می‌کند، آن صحنه که دیدی صحنه قبض روح آن شخص است، من همان لحظه، ساعت و دقیقه را در ذهنم یادداشت کردم».

حجت الاسلام رضایی اصیل افزود: چند روز بعداز آن اتفاق یک تلگراف از تهران برایم آمد که آسید مهدی فلان دوست تاجر که داشتی چند روز قبل در نیمه های شب فوت کرد، فردا مراسم هفتم آن شخص است، تشریف بیاورید مراسم، علت چنین قبض روح را که سوال کردم از میرزا جواد آقای ملکی تبریزی ایشان فرمودند «دوست شما ربا می‌خورد و لقمه حرام؛ علت آن صحنه خشن که دیدین هم بخاطر ربا خوری ایشان بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه مارگون گفت: حضرت اباعبدالله (ع) در واقعه عاشورا هم وقتی که جمعیت را نصیحت می کرد، ولی خلاف صحبت های حضرت، آن جماعت هلهله، سوت و کف کردند و اجازه ندادند حضرت ایراد خطبه کند، حضرت به سمت خیام برگشتند، حضرت زینب کبری (س) فرمودند «برادر چرا برگشتین؟ چرا دست از خطبه و نصیحت برداشتین ..؟ امام فرمود زینب جان ابن جماعت ..مُلِئَت بُطُونُکُم مِنَ الحرام...شکم هایشان از حرام پر شده و دیگر نصیحت های من کارساز نخواهد بود».

وی در خطبه دوم نمازجمعه شهر مارگون ضمن تسلیت سالروز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا(س) الگویی تمام عیار برای همه زنان و دختران این سرزمین است.

حجت الاسلام رضایی اصیل خاطرنشان کرد: الحمدالله در شهر و دیارمان هم دهه اول و هم دهه دوم در منازل روضه های خانگی و در مساجد و مصلی شهر مراسم عزاداری آن حضرت به نحو احسن در حال برگزاری است.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون ۲۷ آذر ماه، روز جهانی عاری از خشونت و افراط گرایی را یادآور شد و اظهار کرد: متاسفانه علیرغم شعارهای توخالی سازمان ملل و اتحادیه های مختلف در دنیا در بسیاری از کشورها به ویژه خاورمیانه سراسر خشونت و افراط گرایی را داریم.

وی تاکید کرد: مردم مظلوم فلسطین چه گناهی و تقصیری دارند که اسرائیل غاصب نسل کشی را در این کشور ادامه می‌دهد؟.

حجت الاسلام رضایی اصیل افزود: قطعا سازمان حقوق بشری وجود ندارد، والا به یک بیانیه توخالی اکتفا نمی‌کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» و به اذن الهی به دست جوانان حماس و حزب الله به سطل زباله تاریخ خواهد پیوست.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح در سال ۱۳۵۸ را یادآور شد و ادامه داد: این شهید بزرگوار به دست کوردلان و هم پیمانان آمریکا به شهادت رسید.

وی بیان کرد: جوانان از طبقات مختلف، به ویژه دانشجویان، به منزل ایشان رفت و آمد داشتند و شهید مفتح با آنها برخورد بسیار ملاطفت آمیزی داشت و در جذب جوانان کوشا بودند.

حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به اینکه شهید مفتح خادم مخلص و واقعی این انقلاب بود، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانست باید چه کسانی را از سد راه خود بردارند، کسانی که ذره ای باج به دشمنان این نظام و انقلاب نمی دادند.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون به اختلاس اخیر چای دبش اشاره کرد که قلوب همه دوست داران به این نظام را جریحه دار کرد و افزود: هزاران میلیارد دلار از حقوق این ملت را باید عده ای خاص به جیب بزنند و چپاول کنند، باید با این اختلاس گران برخوردی قاطعانه صورت گرفته و در ملا عام محاکمه شوند تا درس و عبرتی برای سایرین و خنّاسان باشد تا نتوانند به راحتی حقوق این ملت را تضییع کنند.

وی گفت: با این پول ها در این اوضاع نابسامان اقتصادی بسیاری از گره ها را باز، پروژه های نیمه تمام اقتصادی را سامان داد، جوانان بیکار را شاغل،بی خانمان ها را خانه دار و مشاغل خرد را راه اندازی کرد.

حجت الاسلام رضایی اصیل ضمن تاکید بر اینکه صرف اعلام مجرم و مفسد اقتصادی کفایت نمی کند، افزود: مردم خواهان محاکمه قطعی هستند، مردم انقلاب را به وجود آوردند که شاهد توسعه عدالت محوری در جامعه باشند، نه شاهد مفسدانی باشیم که بویی از انسانیت و عدالت در زندگی خود نبردند.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون ضمن تقدیر و تشکر از استاندار و هیئت همراه که میز ارتباطات با مردم را در شهر و مصلی نماز جمعه برگزار و صحبت های مردم شنیدند، گفت: این شهرستان بعد از چند سال از اعلام شهرستان شدن هنوز هیچ گونه زیرساخت و مبلمان شهری را ندارد و بوی روستا می‌دهد تا شهرستان، نه پارک تفریحی، نه احداث و راه اندازی اداره های مهم شهرستان و نه بودجه خاص فرهنگی. 

وی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظاری که مردم این دیار دارند راه اندازی و احداث هرچه سریع تر ادارات و ساختمان های اداری هستند تا از بلاتکلیفی در بیایند و بیش از پیش دچار معضلات و گیر و دارهای اداری نشوند.

کد خبر 1739034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha