مهمترین عامل شکست مسلمانان تفرقه و عدم وحدت است

حجت الاسلام ابراهیمی نوری با بیان اینکه امروز مهمترین عامل شکست مسلمانان تفرقه و عدم وحدت است گفت: هرکجا دو قطبی، دو دستگی، افتراق و عدم وحدت وجود داشته باشد ویرانی و عقب ماندگی رشد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ابوالقاسم ابراهیمی نوری_ امام جمعه شهرستان رودسر در خطبه های نماز، امروز(جمعه، ۲۴ آذر) با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س)، به سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح اشاره و اظهار کرد: این شهید سرافراز هم در سنگر حوزه و هم در دانشگاه توانستند خدمات بزرگی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخاطر مجاهدت های این عالم فرزانه روز شهادتش را روز «وحدت حوزه و دانشگاه» نامگذاری کرده‌اند، گفت: امروز مهمترین عامل شکست مسلمانان تفرقه و عدم وحدت است.

ابراهیمی نوری تصریح کرد: هرکجا دو قطبی، دو دستگی، افتراق و عدم وحدت وجود داشته باشد ویرانی و عقب ماندگی رشد خواهد کرد.

وی با اشاره به شکل گیری داعش و رفتارهای غیرانسانی آنها، سه چیز را عامل تولد داعش عنوان کرد و افزود: مجموعه‌های غربی به خصوص صهیونیست جنایتکار که مانند داعش را بوجود می آورند، ارتجاع برخی از افرادی که در منطقه ما هستند و پول‌های برخی از کشورهای عربی و اسلحه‌ها را از کشورهای غربی خریدند و سومی مدارس منطقه است که جواز استفاده از این سلاح ها  دادند.

ابراهیمی نوری با تاکید بر اینکه خدای تبارک و تعالی به هر مجموعه‌ای که مردم در آن جمع شوند اهمیت می‌دهد بیان کرد: خداوند به حج، نماز جمعه، نماز جماعت و ... اهمیت می دهد برای اینکه مردم در آن یک دست و یکدل می‌شوند.  

وی یکی از دردهای امیرالمومنین (ع) را کنار هم نماندن آنهایی که در حقند و در کنار هم ماندن آنهایی که در باطل هستند دانست و ادامه داد: این درد اکنون امیرالمومنین نیز است، چرا که امروز هر کسی که باعث دودستگی باشد بی شک در سپاه دشمن است و تعارف نداریم.

 ابراهیمی نوری در ادامه با ابراز نگرانی از اینکه، برخی‌ها در این شهر آرام نیستند گفت: دوستانی که بخواهند مورد تشدد، اختلاف و ایجاد چند قطبی در مرکز شهرستان شوند باید بدانند، ما روزگاری خوبی نخواهیم داشت و روز به روز عقب خواهیم ماند.

وی با تاکید بر اینکه ما اهل تعامل و تحملیم بیان کرد: دست همه عزیزان مسئول را می‌بوسیم اما اگر بخواهند چهره این شهرستان را مخدوش کنند ما این اجازه را به آنها نخواهیم داد.

 ابراهیمی نوری خطاب به کسانی که دغدغه فرهنگی در شهرستان را دارند گفت: خاطر نشان کرد: نیروهای ارزشی باید کنار هم باشند و نباید از یکدیگر فاصله بگیرند چرا که، بعضی از ارگان‌ها با هم مشکل دارند و دودش به چشم مردم می‌رود و این به ضرر همه است.

کد خبر 1739060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha