محور فعالیت این کانون مسجدی پرورش مادران تراز انقلاب است

کانون فرهنگی هنری «محبان‌المهدی(عج)» از کانون‌های فرهنگی هنری فعال شمیرانات است که با فعالیت‌ تخصصی ویژه خواهران، به ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت مادران تراز اسلام و انقلاب برای آینده کشور اشتغال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع زن و خانواده و به منظور ایجاد بستر پرورش زن تراز اسلام و انقلاب که نوعی ایجاد فرصت برای تمدن سازی است، اقدام به ایجاد کانون های تخصصی خواهران کرده است؛ اتفاقی که در استان های مختلف با استقبال بالا مواجه شده و فصل جدیدی از حضور زنان در مسجد را نوید می دهد. ایجاد کانون های تخصصی خواهران گامی در جهت معرفی الگوی سوم زن و گامی در جهت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است. یکی از کانون های فعال در عرصه زنان کانون فرهنگی هنری «محبان المهدی(عج)» در جوار مسجد صاحب الزمان(عج) است که با تدارک برنامه ها و طرح های متنوع و اثربخش با محوریت بانوان تلاش دارد، زن تراز اسلامی و انقلابی را معرفی کند.

«شهناز سیدعلی» در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانونهای مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «محبان المهدی(عج)» در جوار مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در روستای روته رودبار قصران شمیرانات استان تهران، اظهار کرد: یکی از رویکردهای این کانون فرهنگی هنری توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است، به همین منظور ضمن برگزاری سلسله جلسات ترویج فرهنگ فاطمی و سبک زندگی اسلامی برای خواهران، در مناسبت های مختلف از خواهران تقدیر به عمل می آید. به عنوان مثال در هفته بسیج به خواهران عضو کانون چادر و روسری هدیه داده شد. 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان المهدی(عج) بیان کرد: این کانون فرهنگی هنری به منظور توسعه و ترویج تفسیر کلام الهی میان دانش آموزان دختر و بانوان دوره های آموزش قرآن کریم برگزار می کند. همچنین، اجرای طرح ختم قرآن کریم و هدیه ثواب آن به روح شهدای دفاع مقدس و تقدیر از فعالان قرآنی از دیگر فعالیت های این کانون مسجدی با محوریت خواهران است.

وی با اشاره به برنامه های این کانون فرهنگی هنری برای جذب دختران نوجوان و جوان به مسجد، گفت: جلب اعتماد، ایجاد جذابیت در برنامه های مسجد، بها دادن به بانوان باتجربه و همراه کردن جوانان کم تجربه با آنها و ایجاد انگیزه برای حمایت از آنان از جمله راهکارهای ما در این زمینه بوده است، علاوه بر این، با حضور کارشناسان خانواده تلاش کردیم که برای بانوان مشاوره خانواده، تربیت فرزند ارائه کنیم و به منظور کادرسازی دختران امروز و مادران آینده، آنها را تحت آموزش ها و دوره های تربیتی قرار دهیم.

محور فعالیت این کانون مسجدی پرورش مادران تراز انقلاب است

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان المهدی(عج) همچنین به دیگر برنامه های این کانون اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره های داستان نویسی و قصه گویی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های این کانون مسجدی در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است، علاوه بر آن، مسابقات نقاشی، ورزشی، برنامه های کارآفرینی و بافندگی لباس برای بانوان نیز به همت این کانون اجرا می شود.

محور فعالیت این کانون مسجدی پرورش مادران تراز انقلاب است

وی با اشاره به فعالیت‌های اردویی و تفریحی کانون اضافه کرد: گروه تعزیه کانون در ایام عزاداری ماه های محرم و صفر و دیگر مناسبت های عزاداری اقدام به برگزاری مراسم تعزیه خوانی می کند که با استقبال اهالی این منطقه روبرو بوده است.

محور فعالیت این کانون مسجدی پرورش مادران تراز انقلاب است

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان المهدی(عج) همچنین کمک رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار، توزیع سبدهای معیشتی به محرومان روستا، رسیدگی به مشکلات تحصیلی دانش آموزان و تأمین مایحتاج آنها را بخش دیگری از رویکردهای این کانون مسجدی دانست.

کد خبر 1739072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha