حجت‌الاسلام والمسلمین عالی:

حضرت زهرا(س) برای حفظ نبوت و امامت یک تنه به میدان آمدند

حضرت زهرا(س) الگوی مجاهدانی همچون حاج قاسم سلیمانی است
حضرت زهرا(س) برای حفظ نبوت و امامت یک تنه به میدان آمدند

حجت الاسلام عالی گفت: حضرت زهرا(س) الگوی مجاهدان بزرگ عالم همچون حاج قاسم سلیمانی شد که گروه حماس یکی از تربیت یافتگان او بودند که امروز اسراییل را با شکست مواجه می کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دومین شب مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از محبان اهل بیت‌(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان بخش‌هایی از زندگانی حضرت زهرا(س) و عوامل و زمینه‌های «رشد و سقوط»  و «سعادت و خسران» انسان گفت: شیخ صدوق روایتی در کتاب من لایحضره از امام صادق(ع) نقل کردند مبنی بر اینکه سرمایه های خود را انفاق کنید و یقین داشته باشید خداوند جای آن را پر می کند.

وی افزود: اگر کسی سرمایه های خود را خرج خدا نکند قطعا خرج غیر خدا می کند. کسی در مسیر ولی خدا خرج نکند مجبور است که سرمایه خود را در مسیر شیطان خرج کند. گوش، چشم، زبان و اعضای بدن، زیبایی، قدرت، هوش، هنر از جمله سرمایه های انسان هستند که باید خرج کند اگر در مسیر رضایت إلهی خرج کرد رشد و برکت پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: شخصی در استان فارس به امام رضا نامه نوشت که مرا از پرداخت خمس معاف کنید امام فرمودند اگر شما خمس بدهید در کارهای شما گشایش پیدا می شود. حساب های ملک و ملکوت با هم تفاوت می کند. کسانی که سرمایه های خود را در راه خدا انفاق می کنند از هر یک دانه هفتصد بلکه بیشتر هم دریافت می‌کنند. همان زمان که فقیر هستید صدقه بدهید در حساب ملک چیزی از شما کم می‌شود اما در حساب ملکوت بر اموال شما افزوده می شود.


این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از طریق انفاق نه فقط سرمایه ها بلکه خود انسان هم رشد پیدا می کند، عنوان کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر(ص) می فرماید از اموال مردم صدقه بگیر که پاک شوند و شخصیت آنها رشد پیدا کند. اگر انسان سرمایه ها را در محیط ولایت حق خرج کند نه تنها سرمایه ها بلکه خود او هم رشد می‌کند.


این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اگر کسی سرمایه های خود را در مسیر حق خرج نکرد در مسیر شیطان خرج می کند. اظهار کرد: ما در این عالم دو اردوگاه بیشتر نداریم هر کدام هم ولی و سرپرستی دارند. همچنین سرمایه های خنثی هم نداریم، با این سرمایه ها ما همواره در حال صعود یا سقوط هستیم.

 وی بیان کرد: خداوند در سوره والعصر می‌فرماید انسان دایم در حال خسران است یعنی عمر او با تمام سرمایه های که دارد لحظه به لحظه در حال تمام شدن است. برای همین می فرمایند که شما در همه حال هنگام انجام اعمال خیر برای قرب الهی نیت کنید. نیت درست می تواند عامل رشد سرمایه های شما شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با استناد به مناجات خمس و عشر امام سجاد (ع)، گفت: حضرت می‌فرمایند خدایا از هر لذتی که بردم و ذکر تو در آن نبود و از هر استراحت و راحتی که انس تو در آن نبود، از هر سرور و شادی که قرب تو در آن نبود، مشغول کارهایی بودم که بندگی تو در آن نبود، استغفار می کنم.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: با یک نگاه درست متوجه می شویم لحظه ای که برای خدا نباشد خسران است، کسانی این باور را داشته باشند زندگی پرتلاشی دارند و همچون مجاهد فی سبیل الله همواره در حال فعالیت هستند. حاج قاسم سلیمانی همه عمر برای خدا جهاد کردند. در نامه به دخترشان فرمودند بیش از سی سال است که چشم من نخوابید است که مبادا در اثر غفلت من سر طفل مظلومی را ببرند. وقتی حاج قاسم شهید شد شهادت او در دل دشمن ترس انداخت چراکه او با شهادت تکثیر شد، یکی از نتایج تلاش های حاج قاسم گروه کوچک حماس است که امروز اسراییل را شکست می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه خصوصیت مومن این است که صرفا رفع تکلیفی کار نمی کند بلکه برای کسب رضایت الهی تلاش می کند. گفت: مومن فراتر از وظیفه خود کار می‌کند،  امیرمومنان امام علی (ع) برای خدمت به مردم همواره بی قرار بودند، الگوی مجاهدان عالم حضرت زهرا(ع) است تا جایی که امام زمان(عج). می فرمایند الگوی من حضرت زهرا (ع) است، حضرت زهرا(س) برای حفظ نبوت و امامت یک تنه به میدان آمدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) برای بیان فضایل امیرمومنان امام علی(ع) محدودیت داشتند اما در بیان فضایل حضرت زهرا (س) محدودیت نداشتند بنابراین آنها را بیان می کردند. یکی از آنها این است که غضب و رضایت الهی در غضب و رضایت فاطمه است و اگر همه خوبی مجسم شود در فاطمه تجلی پیدا می کند.  پیامبر(ص) هر روز به درب خانه حضرت زهرا(س) می رفتند و آنها را تحت عنوان اهل بیت(ع) سلام می دادند. حضرت زهرا خود و فرزندش را در مسیر رسالت پدر و امامت امیرمومنان امام علی(ع) فدا کردند.

گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم آقای سید رضا نریمانی در رثای حضرت صدیقه طاهره(س) مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.

کد خبر 1739100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha