اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی شد

اتحادیه اروپا و بیش از دوازده کشور دیگر از جمله استرالیا و کانادا از رژیم صهیونیستی خواستند تا اقدامات فوری برای مقابله با خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری اشغالی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»،  اتحادیه اروپا و بیش از دوازده کشور دیگر از جمله استرالیا ، کانادا و بریتانیا  از رژیم صهیونیستی خواستند تا اقدامات فوری برای مقابله با خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری اشغالی انجام دهد.

این کشورها در بیانیه مشترکی که توسط دولت بریتانیا منتشر شد، اعلام کردند: افزایش خشونت شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینی‌ها غیرقابل قبول است.

در این بیانیه آمده است: اکنون باید اقدامات پیشگیرانه برای تضمین حفاظت موثر و فوری از جوامع فلسطینی انجام شود.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: افرادی که مسئول خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها هستند، پس از طرح مشابهی از سوی اتحادیه اروپا، از ورود به بریتانیا منع خواهند شد.

اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی شد

در بیانیه مشترک استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، اتحادیه اروپا، فنلاند، فرانسه و اتحادیه اروپا آمده است: ناکامی اسرائیل در حمایت از فلسطینی ها و محاکمه شهرک نشینان افراطی منجر به ایجاد شرایطی مصون از مجازات کامل شده و در آن خشونت شهرک نشینان به سطوح بی سابقه ای رسیده است.

این بیانیه می‌افزاید: خشونت شهرک نشینان، امنیت در کرانه باختری و منطقه را تضعیف و چشم انداز صلح پایدار را تهدید می کند.

در این بیانیه آمده است که از آغاز ماه اکتبر، شهرک نشینان اسرائیلی بیش از ۳۴۳ حمله خشونت آمیز انجام داده اند که در آن هشت غیرنظامی فلسطینی کشته، بیش از ۸۳ نفر را مجروح شده و ۱۰۲۶ فلسطینی مجبور به ترک خانه های خود شده‌اند.

اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی شد

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که ترکیه به طور جداگانه تحریک‌های نیروهای اسرائیلی را در جریان یورش به کمپ آوارگان در شهر جنین کرانه باختری و هتک حرمت مسجد در آنجا را محکوم کرده و خواستار مجازات مسئولین این امر شده است.

«انجو کچلی»، سخنگوی انجو کچلی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: تحریکات سربازان اسرائیلی را که به کمپ پناهندگان جنین یورش بردند و با ورود به مسجد به مقدسات این مکان عبادی بی‌احترامی کردند، به شدت محکوم می‌کنیم.

اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی شد

وی افزود: در قدس شرقی و کرانه باختری که تنش ها به دلیل ترور شهرک نشینان و فشارهای شدید و حملات نیروهای امنیتی اسرائیل علیه فلسطینی ها به شدت بالا است، انتظار داریم حملات به اماکن مقدس مسلمانان فورا پایان داده شود و کسانی که این اقدامات تحریک آمیز را انجام می دهند. به شدیدترین مجازات محکوم شوند.

تشکیلات خودگردان فلسطین هم از عملیات در داخل جنین به عنوان یک اقدامی که به طور خطرناک، تنش‌ها را تشدید می‌کند انتقاد و در بیانیه ای اعلام کرد که هتک حرمت مسجد توسط برخی از نظامیان اسرائیلی به تنش مذهبی دامن زده است.

اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی شد

ترکیه که از راه حل دو کشوری برای مناقشه چند دهه ای اسرائیل و فلسطین حمایت می کند، به شدت از اسرائیل به دلیل حملاتش به غزه و کرانه باختری انتقاد کرده و گفته است که شهرک نشینان اسرائیلی در منطقه ، تروریست هستند.

این کشور خواستار آتش بس فوری شده و حمایت غرب از اسرائیل را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

کد خبر 1739132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha