همبستگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در همایش بزرگ پیاده‌روی «حرم تا حرم»

به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد کانون‌های فرهنگی شهرستان بویراحمد در همایش پیاده‌روی «حرم تا حرم» نقش آفرینی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همایش پیاده روی «حرم تا حرم» همراه با تشییع پیکر پاک و مطهر سه شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در شهر یاسوج برگزار می‌شود.

تجمع از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح روز ۲۶ آذر ماه جاری در حرم امامزاده عبدالله علیه السلام یاسوج و تشییع شهدا و دسته روی از این امامزاده به طرف میدان امام حسین علیه السلام صورت گیرد.

بعد از طی این مسیر، پیکر مطهر شهدا به محل استانداری استان برای تشییع و تدفین انتقال داده می‌شوند، سپس جمعیت از طرف میدان امام حسین علیه السلام به سمت بلوار امام خمینی (ره)، میدان جانبازان، میدان هفت تیر، شهدای نیروی انتظامی، میدان جهاد، جدول غوره و در نهایت جمعیت در قالب پیاده‌روی «حرم تا حرم» در امامزاده مختار علیه السلام حضور پیدا می‌کنند.

گروه‌های مختلف مردمی و هیئت‌های مذهبی در مسیر پیاده‌روی موکب‌هایی را برای پذیرایی از زائران و در طول مسیر نیز ایستگاه‌هایی برای سخنرانی به صورت کوتاه دایر خواهد شد و عزاداری نوحه سرایی نیز در دستور کار خواهد بود.

در این راستا به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری کانون فرهنگی انقلاب فرهنگی مسجد النبی(ص) روستای مختار، کانون فرهنگی مقداد شرف آباد و کانون فرهنگی و هنری مکتب الزهرا(س) موکبی در جوار حرم امامزاده مختار (ع) برپا می شود.

کانون فرهنگی و هنری مقداد، کانون فرهنگی و هنری انقلاب فرهنگی و کانون فرهنگی و هنری مکتب الزهرا(س) همچنین در قالب برپایی موکب با شیر، کیک، دمنوش، بیسکویت و خرما از شرکت کنندگان در همایش پیاده روی «حرم تا حرم» پذیرایی می کنند.

گفتنی است این کانون ها سال های گذشته نیز نقش فعالی در پذیرایی از زائران پیاده روی «حرم تا حرم» ایفا کردند که مورد تحسین زائرین و همچنین مجاورین حرم امامزاده مختار (ع) یاسوج قرار گرفت.

کد خبر 1739238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha